شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه علمیه خواهران مازندران برای سال تحصیلی جدید طلبه می‌پذیرد

حوزه/معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: داوطلبان از طریق آزمون ورودی، با احتساب تأثیر معدل کل دیپلم، مصاحبه و تحقیق محلی سنجش و گزینش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، خانم فاطمه هدایتی با اشاره به جزئیات پذیرش حوزه علمیه خواهران استان مازندران، بیان کرد: حوزه علمیه خواهران متناسب با ویژگی‌های اختصاصی بانوان و نیاز جامعه و همچنین باهدف تربیت خواهران دین‌شناس، صاحب‌نظر، عالمِ، متعهد، بصیر، انقلاب و وظیفه‌شناس در ایفای وظیفه مادری و همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده و توانمند در تبلیغ، تدریس، تألیف، پاسخ‌گویی به نیازهای علمی معرفتی و اخلاقی بانوان و غیره تأسیس‌شده است. 

وی افزود: حوزه علمیه خواهران دارای مقاطع تحصیلی عمومی سطح ۲(کارشناسی)، دوره عالی سطح۳(کارشناسی ارشد) و دوره تخصصی سطح۴(دکترا) بوده که شیوه تحصیل در مقطع سطح ۲ به‌صورت حضوری تمام‌وقت و پاره‌وقت است و حداکثر سن داوطلبان برای شیوه حضوری تمام‌وقت ۴۰ سال؛ )متولدین سال ۵۹ و پس‌ازآن( بوده و شیوه پاره‌وقت شرایط سنی ندارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران دارای ۱۷ مدرسه علمیه در مقطع سطح ۲(کارشناسی)، یک مرکز آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی در سطح ۳(کارشناسی ارشد) و یک مرکز آموزش عالی تخصصی حوزوی در سطح ۴ (دکترا) با بیش از ۵ هزار طلبه شاغل به تحصیل و فارغ‌التحصیل است که تمامی این مدارس آمادگی دارند از خواهران علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: در سال گذشته تعداد ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران استان حدود ۸۰۰ و ظرفیت پذیرش امسال حدود ۹۰۰ نفر است.

خانم هدایتی بابیان این‌که ثبت‌نام از متقاضیان ورود به حوزه‌ علمیه خواهران در مقطع سطح دو  به‌صورت اینترنتی انجام می‌پذیرد، تأکید کرد: با آغاز زمان ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.whc.ir یا مراجعه به مدارس علمیه خواهران مازندران ضمن دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و خرید کارت ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان از طریق آزمون ورودی، با احتساب تأثیر معدل کل دیپلم ، مصاحبه و تحقیق محلی سنجش و گزینش می‌شوند که آزمون کتبی مطابق با منابع اعلام‌شده، ۲۵ تیرماه سال جاری برگزار و اسامی قبول‌شدگان نهائی پس از مراحل پذیرش، مرداد اعلام می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس مصوبه ۳۶۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و ۴۰۵ شورای عالی حوزه علمیه قم، به فارغ‌التحصیلان مقطع عمومی، پس از احراز صلاحیت‌های لازم، دانشنامه سطح دو اعطاء می‌کند و دارندگان این دانشنامه، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برخوردارند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha