یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
لکزایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: ۲۲ مجلّد به عنوان محصولات همایش دوم «رابطه نفس و بدن» دریافت شده است که از آن ها در روز همایش با عنوان «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در موضوع همایش بین المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت گفت: در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تلاش ما بر این است که بسته پروژه تعریف کنیم و از طراحی تک پروژه پرهیز داریم؛ زیرا تک پروژه ها در خارج از پژوهشگاه نیز قابل انجام است.

وی افزود: تدوین مقالات و آثار پژوهشی، برگزاری کرسی های ترویجی و تخصص، برگزاری همایش های ملی و بین المللی و نهادسازی ها از کلان پروژه های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: همایش نفس و بدن با مشارکت اساتیدی از دیگر ادیان و دیگر کشورها در هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی گفت: ادیان ابراهیمی در مورد نفس مشترکاتی دارند؛ اگر ما برای انسان علاوه بر جسم قائل به یک روح و نفس هستیم باید بحث شود که تکلیف این روح و نفس پس از مرگ چه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی تصریح کرد: اگر نفس جاودانه است برای حیات بعد از مرگ، که مختص روح است چه باید کرد؛ این موضوع محور همایش جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت می باشد.

وی افزود: ۲۲ مجلد به عنوان محصولات همایش دوم «رابطه نفس و بدن» دریافت و از آن ها در روز همایش از آن ها رونمایی خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: یک مجله نیز در این راستا با هیئت تحریریه بین المللی هم راه اندازی شده است.

وی گفت: افرادی که در این همایش شرکت داشته اند و سایر افراد علاقه‌مند می توانند با شرکت در انجمن بین المللی نفس به بحث و تبادل نظر در این مورد بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha