جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اگر عزت می‌خواهیم، آیه آیه قرآن به انسان عزت می‌بخشد، به شرط آن که آیات قرآن را حقیقتاً با جان و دل بچشیم و جذب کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم که در سالن شبستان مسجدالنبی قزوین برگزارشد گفت: انسان همزاد قرآن است و اگر در زندگی بتواند همزادی با قرآن را درک کند، همراهی با کلام الهی پیدا کند و با قرآن رفاقت کند، در مسیر کمال قرار می‌گیرد، چرا که هر چه برای رسیدن به کمال نیاز داریم در قرآن وجود دارد.

 وی تصریح کرد: اگر رشد و کمال قرآنی را نشناسیم و خودمان را با آن هماهنگ نکنیم، ارزش خودمان را درک نکرده‌ایم؛ قرآن انسان را دگرگون می‌کند و نیازهای ایمانی او را برطرف و تأمین می‌کند.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال فرموده هر چه در زمین می‌بینید، زینت و زیبایی زمین است نه زیبایی و زینت انسان و ما خیال می‌کنیم که آنها می‌توانند زیبایی انسان شوند زیرا مادیات برای انسان زیبایی محسوب نمی‌شود. نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خداوند ایمان را زینت بخش وجود انسان قرار داده است و هر چه در ایمان عمیق‌تر و جدی‌تر باشیم، وجودمان به همان میزان زیبایی پیدا می‌کند و پس پس از مرگ نیز ادامه می‌یابد.

 وی عنوان کرد: خداوند هر کسی را بخواهد، با نورش هدایت می‌کند و این هدایت می‌تواند شامل همه انسان‌ها شود، به شرط آن که لیاقت و شایستگی دریافت هدایت و نور الهی را در خود ایجاد کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: نورهای حقیقی خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند. هر کسی را خدا هدایت و نورانیت عنایت نکند، نور و هدایتی پیدا نمی‌کند. نوری که به انسان روشنایی می‌بخشد، وجود نازنین رسول خدا(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، حضرت فاطمه(س) و اولادش و قرآن کریم است.

 امام جمعه قزوین اظهار کرد: اگر عزت می‌خواهیم، آیه آیه قرآن به انسان عزت می‌بخشد، به شرط آن که آیات قرآن را حقیقتاً با جان و دل بچشیم و جذب کنیم.

انتهای پیام

هر چه برای رسیدن به کمال نیاز داریم در قرآن وجود دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha