پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‎الاسلم والمسلمین مسعود آذربایجانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروزه یکی از اولویت های مسئولان فرهنگی کشور باید تلاش در جهت ترویج اخلاق دین مدارانه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه،  با اشاره به این که ترویج فرهنگ و ادب و اخلاق اسلامی یکی از مهم ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب و علما و مراجع عظام تقلید است، اظهار داشت: طبعاً هر کسی در هر جایگاهی، وظیفه ای در این خصوص برعهده دارد و به خصوص از مسئولان فرهنگی کشور انتظار می رود که زمینه و بستر لازم برای ترویج مباحث اخلاقی مبتنی بر معارف دینی را در جامعه فراهم نمایند.

وی افزود: در این خصوص ما گنجینه ی بی نظیر و بی انتهایی چون قرآن و عترت را در اختیار داریم که اگر به معنای واقعی کلمه به آن ها تأسی بجوییم، بخش اعظم مشکلات ما در بخش ها و عرصه های مختلف مرتفع می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تأکید بر اهمیت اهتمام در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: هر چه بیشتر و بهتر زندگی مان رنگ و بوی قرآن و اهل بیت(ع) داشته باشد، بی گمان در مسیر کسب سعادت حقیقی دنیا و آخرت گام برداشته ایم و در این راستا نهادهای فرهنگی و آموزشی و نیز رسانه های جمعی، نقش مهمی برعهده دارند.

وی بیان داشت: در حال حاضر یکی از مهم ترین مشکلات جامعه ما ناظر به تشدید بداخلاقی هایی است که خود ریشه در مسایلی همچون کم صبری، بی حوصلگی و گاه پرخاشگری و تنش آفرینی دارد که در این باره علاوه بر تلاش در جهت تقویت مؤلفه های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی می بایست در زمینه تقویت فرهنگ ناب دینی و توسعه مباحث اخلاقی، جدیت بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha