جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست خبری مدير كل كميته امداد سمنان به مناسبت سالروز تاسيس این نهاد

حوزه/ مسعودیان راد گفت: یکی از دستاوردهای مهم کمیته امداد امام خمینی (ره)، شکستن چرخه فقر با ورود خانواده‌های مددجو به روند توانمندسازی، تحصیل و اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، محسن مسعودیان راد، در جمع خبرنگاران به مناسبت چهل و دومین سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته نیکوکاری اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم کمیته امداد امام خمینی (ره)، شکستن چرخه فقر با ورود خانواده‌های مددجو به روند توانمندسازی، تحصیل و اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به آسیب ویروس کرونا به اقتصاد جامعه به ویژه قشر محروم تصریح کرد: در شرایط شیوع کرونا نیز امدادگران و خیران استان سمنان از پای ننشستند و سه طرح ابتکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان، مانند طرح "شتابا"، طرح "منظومه توانمندسازی ایتام" و طرح "معین سازی"  جنبه ملی پیدا کرد و از طریق رئیس جمهوری به نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) ابلاغ شد .

وی افزود: در قالب طرح "شتابا" برای تمام اعضای خانواده‌های ایتام کد بورسی گرفته شد و مبلغ ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریال برای خرید عرضه‌های اولیه به هر کد بورسی اختصاص داده شد.

مسعودیان راد خاطرنشان کرد: این طرح گامی در تغییر روش مبارزه با فقر و نهادینه کردن فرهنگ سرمایه‌گذاری بین خانواده‌های ایتام محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: طرح "منظومه توانمندسازی ایتام" نیز از ابتکارات استان سمنان و دارای هفت بخش است که با نیازسنجی خانواده‌ها آغاز می‌شود و در نهایت به توانمندی بیشتر مددجویان می‌انجامد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: بالاترین سرانه دریافت نقدی کشور مربوط به استان سمنان و به مبلغ ۱۰ میلیون ریال در ماه است.

وی با اشاره به طرح "معین سازی" به عنوان دیگر ابتکار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان افزود: استان سمنان به عنوان معین استان سیستان و بلوچستان، به جنگ با بزرگترین فقر کشور رفت و بدون بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و با  استفاده از منابع کمکی جدید طرح را انجام داد و منجر به افزایش درآمد استان و توان مددکاران استان نیز شد.

مسعودیان راد افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در سال جاری سه هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد که بیشترین شغل ایجاد شده تاکنون در استان است.

وی بیان کرد: یکهزار و ۳۰۰ شغل از مشاغل ایجاد شده در سال جاری مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: یکهزار میلیارد ریال تعهد جذب اعتبار برای ایجاد اشتغال سال جاری بود که برای اولین بار  بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد.

وی افزود: در سال جاری، تحقق برنامه‌های ابلاغ شده به استان، ۱۸۶ درصد بود و همچنین ۲۰۰ درصد برنامه‌های دانش بنیان در موضوع کارآفرینی محقق شد.

مسعودیان راد گفت: جشن نیکوکاری از ۱۳ اسفند در کلیه مدارس استان سمنان به صورت مجازی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند به کمک هم‌نوعان خود بپردازند.

وی افزود: روز پنجشنبه ۱۴ اسفند جشن نیکوکاری در ۱۰۰ مرکز نیکوکاری استان و روز جمعه نیز در نمازجمعه به دلیل شیوع کرونا به شکلی متفاوت برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: پیش از آغاز هفته نیکوکاری، تاکنون مبلغ ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک نقدی جمع‌آوری شده که نشانه علاقه‌مندی مردم استان به مشارکت در کار نیک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha