شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که مهم‌ترین ویژگی حوزه‌های علمیه حفظ قرآن و عترت است، گفت: تشکل گرا بودن نیاز اصلی حوزه انقلابی است.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ویژگی‌های حوزه انقلابی اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی حوزه‌های علمیه حفظ قرآن و عترت پیامبر اسلام (ص) است، سیره و روش اهل‌بیت (ع) به این‌گونه است که آگاه به زمان بودند و خودشان را متناسب با رویدادها و حوادث و نیازهای جامعه تطبیق می‌دادند و پاسخگو بودند.

وی ادامه داد: تکلیف‌مداری، قرآن محوری، توجه به سیره اهل‌بیت (ع)، آگاه به زمان بودن و صاحب بصیرت بودن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که حوزه‌ها باید به آن اهتمام داشته باشند.

ظهیری تأکید کرد: امام علی (ع) در آخرین وصیت‌نامه خودشان می فرمایند أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ ولدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَی اللَّهِ وَ نَظْمِ‏ أَمْرِکُمْ‏ وَ صَلاَحِ ذَاتِ بَیْنِکُم‏ ،  طبیعتاً متقی بودن به معنای خود نگه‌داری و تاب‌آوری اجتماعی و مقابله با آسیب‌هایی که مسلمانان و جهان اسلام را تحت تأثیر قرار می‌دهد، است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: انسان‌های انقلابی، کسانی هستند که در عین حالی که افراد مفیدی هستند نسبت به زمان و موقعیت خودشان چنان با آگاهی عمل می‌کنند که این آگاهی و هوشیاری آن‌ها را نسبت به محیط افراد خودشان مفید و مؤثر قرار می‌دهد.

ظهیری ابراز داشت: موضوع مهم دیگری که امام علی (ع) تأکید دارند نظم است، قالب نظم بر روی برنامه‌ریزی است و  انسان‌های انقلابی کسانی هستند که برای کوتاه‌مدت و تغییروتحول آمادگی دارند و در برنامه میان‌مدت چشم‌انداز داشته و در بلندمدت هدف‌گرا هستند.

وی بیان داشت: ضعیف نگه‌داشته شدگان روی زمین امیدشان به حوزه‌های انقلابی است، نسبت به کسانی که آن‌ها را به این روز انداختند واکنش نشان می‌دهند و زمینه‌ای را برای همگرایی در برابر افراد واگراها ایجاد می‌کنند.
ظهیری ادامه داد: این همدلی و همگرایی در سایه‌سار اعتصام به حبل الله زمینه‌ساز حکومت جهانی وعده‌داده‌شده، می‌شود.
وی تأکید کرد: هدف از بعثت پیامبران نیز همین بوده است، وعده‌ای الهی این است که روزی جمع انقلابی‌ها با تمسک جستن به ارزش‌ها نصرت الهی شامل آن‌ها می‌شود و افرادی با تمسک جستن این ارزش‌ها و پایداری در این مسیر خودشان را بالا می‌کشند.
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که این افراد مظهر جنبش‌های بزرگ و امیدآفرین هستند، تصریح کرد: امید همه به انسان‌های انقلابی ارزش مدار و تحول‌گرا است و زمینه نصرت و یاری دین خدا را در این باری گری خودشان محقق می‌کنند.
وی افزود: اگر کسی در زندگی منش، اخلاق و  برنامه‌اش این‌گونه باشد وعده‌ی الهی برای آن‌ها امیدآفرین است.

ظهیری تأکید کرد: امروز حوزه انقلابی در سایه‌سار آگاهی، بصیرت، هوشیاری و همدلی به این نیاز دارد که تشکل گرا باشد و قدرت این را دارند که جمع‌ها را به هم‌پیوند بدهند و این پیوستن‌ها است که خداوند تألیف قلوب را ایجاد می‌کند.

وی افزود: این تألیف قلوب موجب می‌شود شکاف‌های اجتماعی را که در اثر هجوم فرهنگی دشمن رخ‌داده برطرف کنیم و به همین علت است که در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که روحیه تشکل‌گرایی و روحیه همدلی و دشمن‌شناسی تقویت شود.

ظهیری تأکید کرد: خداوند در سال‌های اخیر لطف و نعمت خودش را معطوف مردمی  کرده است  که رهبران آن انسان‌های آگاهی هستند و زمینه‌ساز حکومت عدل الهی هستند.

وی بیان داشت: امید بر این است که خداوند وعده‌ی نصرت را برای کسانی که زمینه تحولات نیکو را فراهم می‌کند شامل حالشان بکنند.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: افتخار داریم که در حوزه علمیه ۴۰۰ گروه جهادگر و فعالان فرهنگی و ۳۰ هزار مبلغه داریم  که در فضای حقیقی و مجازی به تبلیغ دین اسلام مبادرت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha