دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: بازخوانی جریان انقلاب اسلامی نیاز به استمرار، فداکاری، استقامت در دفاع و صدور از ارزش‌ها داشته و زمینه ساز قسط، عدل و عدالت در جهان است.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن اظهار داشت: باید نسبت به صدور درون مرزی ارزش‌های این انقلاب برای نسل حاضر و در زمینه برون مرزی برای تشنگان، آزادگان و مسلمانان با عنوان انقلابی که در جهت کرامت، تعالی انسانی و زمینه سازی آزادی و استقلال تلاش کرده است، انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در «جهاد تبیین» مکرر توضیح دادند و از فرایض و واجبات از او یاد کردند از این رو موظف هستیم به مدل‌های مختلف اهداف انقلاب اسلامی را از طریق کارهای رسانه‌ای اعم از دیداری، شنیداری، نوشتاری، فضای مجازی، کتب تاریخ شفاهی، رمان‌ها و پاسخ به سوالات برای نسل حاضر نشر و گسترش دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اولین کسانی که در جهاد تبیین گام برداشتند ائمه اطهار بودند، بعد از رحلت پیامبر اولین شخص، زهرای مرضیه (س) به عنوان مدافع ولایت و امامت در قالب خطبه تلاش می‌کردند تا ارزش‌هایی که پیامبر آوردند و در اسلام نهادینه کردند، را بازگو کنند و ائمه نیز این کار را استمرار بخشیدند در همین راستا نیاز به الگوگیری از معصومان داریم.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات در سالروز انقلاب اسلامی و به بهانه ایام الله نصرت الهی، غلبه بر فساد و کفر، کوتاه سازی دست نیروهای استکباری، عروسک‌های خیمه شب بازی و قدرت‌های انحصار طلب است.

ظهیری با بیان اینکه علل مختلف ایجاد انقلاب اسلامی باید برای مردم بازخوانی کرد گفت: بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی رشد در شاخص‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و رفاه اجتماعی است اما علت این انقلاب انحصار در این ثمره‌ها نداشته است بلکه ریشه در مباحث اعتقادی عمیق خدامحوری، اسلامیت، مردم سالاری دینی، توازن قوا در منطقه و استقلال از یوغ استکباریان دارد که تداوم انقلاب هم باید بر همین اساس تحقق پیدا کند.

وی بیان داشت: مقاومت و تحمل سختی‌ها زمینه انسجام و وحدت بیشتر را فراهم می‌سازد و راه‌هایی را برای خود باوری و رشد بر پایه استعداد و توانمندی‌های داخلی فراهم می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آسیب شناسی در حوزه‌های مختلف بیان کرد: ضعف‌ها را باید خوب بشناسیم و با خلأ و چالش‌ها مقابله کرده و آسیب شناسی در مسیر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در جامعه، سیستم حکمرانی و فعالیت‌های اجتماعی انجام شود.

وی تاکید کرد: آسیب شناسی هر زمان نیاز است تا از آرمان‌های انقلاب عدول نکنیم، ما نباید مشغول به دوره کوتاه رفاه و دنیا زدگی شویم که این امر ما را از ارزش‌های والایی که ریل‌گذاری شده و پلکان رشد و کمال در آن تعبیه شده است، باز بمانیم.

ظهیری خاطر نشان کرد: در بازخوانی انقلاب اسلامی باید اهداف اولیه را بشناسیم و با شناسایی این اهداف، استقامت در مسیر و تحقق وسیع گسترده، صدور انقلاب زمینه سازی شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha