جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نفایس

حوزه/ نفایس اهدایی آیت‌الله واعظ طبسی به حرم مطهر رضوی به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در هفتاد و پنجمین برنامه سه شنبه های فرهنگی که به مناسبت پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی برگزار شد، از دو نسخه قرآن خطی نفیس اهدایی ایشان به کتابخانه این آستان مقدس رونمایی شد.

در این مراسم سند وقف مجتمع حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع)، که در سال ۱۳۷۹ توسط مرحوم آیت ‎الله واعظ طبسی در زمینی به مساحت۱۵۳۰ مترمربع و زیربنای ۳۵۰۰ متر مربع وقف آستان قدس رضوی شد، به نمایش گذاشته شد.

در مرکز اسناد و مطبوعات گنجینه رضوی، ۴۰۰ عنوان سند مکتوب، دو هزار و  ۴۶۰ برگ سند در قالب فایل دیجیتال، ۶۷۲  قطعه عکس مربوط به قبل و بعد از انتصاب به نیابت تولیت در  سال ۱۳۵۷، پنج هزار و ۲۳۴ قطعه عکس در قالب فایل دیجیتال، ۱۰۸ فیلم و یک هزار و ۵۹ فایل صوتی از آیت ‎الله واعظ طبسی موجود است که تعدادی از این آثار در معرض بازدید قرار گرفت.

مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، دو نسخه خطی قرآن کریم، شِش نسخه کتاب چاپ‌سنگی، ۲۷ اثر نفیس موزه‌ای از جمله تابلوی مرصع حدیث سلسلةالذهب با استفاده از سنگ‌های فیروزه و عقیق و یک تخته قالیچه تمام ابریشم با طرح لچک ترنج که اغلب از سوی شخصیت‌های مختلف به وی اهدا شده بود و همچنین ۵ هزار و ۶۰۰ نسخه نشریات ادواری شامل مجله، روزنامه و سالنامه به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی در موضوعات مختلف اسلامی، فرهنگی و علمی را به آستان قدس رضوی اهدا کرده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha