جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با رئیس دیوان عالی کشور

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس دیوان عالی کشور تأکید کردند: جهل، ظلم و فقر نشانه بی عدالتی در جامعه است اگر در جامعه ای این سه مسئله باشد، عدالت تحقق نیافتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور و هیئت همراه فرمودند: مسئله قضاوت از جایگاه بسیار مهمی در قرآن و روایات برخوردار است و خدای متعال می فرماید: از جمله اهداف مبعوث شدن پیامبران اجرای عدالت و قسط در جامعه بوده است.

این مرجع  تقلیدبا اشاره به ویژگی های قوانین اسلام اظهار داشتند: وقتی حقوق بشری که در دین اسلام آمده، با دنیا مقایسه می کنیم، آنچه ما در باب قضاوت داریم، کامل ترین، موثرترین و کافی ترین است، امروز از جمله مسائل مهم در جامعه که حضرت علی علیه السلام جانش را فدای آن کرد، اجرای عدالت و تحقق حقوق است و این موضوع بسیار ضرورت دارد.

حضرت آیت الله  نوری همدانی بر مبارزه با جهل و فقر وظلم واجرای عدالت در جامعه تأکید کردند و اظهار داشتند: اگر در جامعه ای این سه مسئله باشد، عدالت تحقق نیفتاده است؛ امروز شاهد این هستیم که دنیای متمدن  در ظاهر از حقوق بشر سخن می گوید و حتی عهد نامه مالک اشتر را به عنوان مدرک در سازمان قرار می دهند، اما در عمل هیچ ارزشی برای حقوق مردم دنیا قائل نیستند و هر ظلمی از دست شان بر آید، علیه مردم انجام می دهند و از طریق همین حقوق بشر که به راحتی زیر پا گذاشته اند بر علیه کشورهای دیگر مانند ایران که به دنبال مبارزه با تروریسم است، استفاده می کنند. برای همین باید در مقابل این نوع ظلمها بسیار قوی باشیم. امام راحل هم بر علیه همین ظلم و ستم قیام کردند و جلوی تحقیر مردم مسلمان را با قیام خود گرفتند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور به ارائه گزارشی از فعالیت های این دیوان پرداخت و گفت: در دوره جدید قوه قضاییه که به عنوان تحول نامیده شده  و مهمترین رسالت دیوان عالی کشور، نظارت بر احکام دادگاه‌ها و ایجاد وحدت رویه بین قضات است. این دو وظیفه در این مدت دوره جدید قوه قضاییه شتاب ویژه ای به خود گرفته است.

وی بیان داشت: امروز پرونده های که در دیوان کشور وجود داشت، این پرونده از ابتدای سال تا به امروز از ۱۲هزار به ۴ هزار پرونده کاهش یافته است؛ این نشان دهنده تلاش بی وقفه قضات دیوان عالی کشور در رسیدگی به پرونده ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha