جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گروه مربوط به حمله به مساجد کرایست چرچ در فرانسه ممنوع شد

حوزه/ فرانسه گروه شبه نظامی را که با عامل حمله به مساجد کرایست چرچ ارتباط داشته و کمک مالی به او کرده بود و همچنین علیه مسلمانان و پناهندگان فعالیت‌های زیادی انجام می‌داد را منحل کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، فرانسه یک گروه شبه نظامی راست افراطی و نژادپرست ملقب به «هویت نسل» را ممنوع کرده است. این سازمان با حمله تروریستی خونین به دو مسجد کرایست چرچ که منجر به کشته شدن ۵۱ نمازگزار مسلمان و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر گردید مرتبط بوده و به دلیل ترویج نفرت و خشونت در فرانسه ممنوع‌الفعالیت شده است.

جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه، پس از جلسه روز چهارشنبه شورای وزیران ، از انحلال این گروه تروریستی خبر داد.

وی گفت که این اقدام برای غیرقانونی کردن این گروه مستقر در لیون ، که شبیه «شبه نظامیان خصوصی» هستند، توسط رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون تصویب شده است.

این گروه اعضایش را به پوشیدن لباس فرم نظامی تشویق می‌کند و از شعارها و نمادهای شبه نظامی استفاده می‌کند. آن‌ها در سال ۲۰۱۲ اقدام به اشغال محل ساخت یک مسجد جدید در شهر پواتیر کردند و علیه پناهندگان و مسلمانان در فرانسه تبلیغات گسترده‌ای می‌کنند. آن‌ها همچنین از یک باشگاه بوکس در کنار مقر خود برای آموزش‌های نظامی و دفاعی به جوانان استفاده می‌کردند.

گفتنی است این سازمان نژادپرست تاکنون تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از ورود مهاجران به فرانسه انجام داده از جمله نصب موانع و نرده‌هایی در گذرگاه‌های مرزی فرانسه در آلپ! و درگیری‌هی زیادی را نیز سبب شده‌اند.

در آوریل ۲۰۱۸ ، این گروه در تلاش برای رهگیری و برگرداندن پناهندگان، عملیاتی گسترده را با حضور حدود ۱۰۰ عضو با کت‌های آبی با ظاهر رسمی ، حصار مرزی جعلی و دو هلی کوپتر انجام داد. متعاقباً سه نفر از اعضای برجسته این سازمان  به جرم  اخلال در نظم عمومی متهم و به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

 دارمانین در توئیتر خود نوشت: این انجمن و برخی از فعالان آن باید به عنوان ترویج کنندگان سخنان نفرت انگیز که باعث ایجاد تبعیض یا خشونت علیه افراد به دلیل منشا ، نژاد یا مذهب آنها می‌گردد تلقی شود.

دارمانین خاطرنشان کرد که این گروه با «سازمان‌های فوق راست» که از آنها پشتیبانی لجستیکی دریافت می‌کنند، ارتباط داشت ، و افزود که از برنتون ترنت ، تروریست عامل تیراندازی مساجد در سال ۲۰۱۹ در کرایست چرچ در نیوزیلند از آن‌ها کمک مالی دریافت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha