پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 980651
۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
تعطیلی مساجد در فرانسه

حوزه/ "جیرالد دارمانان" وزیر کشور فرانسه گفت: دولت تصمیم دارد ۶ مسجد و شماری از جمعیت های اسلامی را به دلیل (بهانه) ترویج اسلام افراطی تعطیل کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "جیرالد دارمانان" وزیر کشور فرانسه گفت: دولت تصمیم دارد ۶ مسجد و شماری از جمعیت های اسلامی را به بهانه ترویج اسلام افراطی تعطیل کند.

وی در مصاحبه با روزنامه "لوفیگارو" با اشاره به اینکه یک سوم از ۸۹ عبادتگاه های موجود در فرانسه به افراطی گری مشکوک هستند و این اماکن از نوامبر سال ۲۰۲۰ تحت نظر بوده و در لیست سازمان اطلاعات ثبت شده اند، افزود: دولت تصمیم دارد ۶ عدد از آنها را تعطیل کند و این اماکن عبادی در ۵ منطقه فرانسه قرار دارد.

وزیر کشور فرانسه تصریح کرد: سازمان امنیت در چارچوب مقابله با تجزیه طلبی اسلامی، از سال ۲۰۱۷ میلادی، ۲۴ هزار عملیات بازرسی و ۶۵۰ عملیات بستن این اماکن را اجرایی کرده است.

در همین راستا، دارمانان با بیان اینکه انحلال "دار النشر اسلامیه" (نوی) و "انجمن دفاع از سیاهپوستان آفریقایی" را مطالبه خواهد کرد، مدعی شد: دار النشر الاسلامیه در منطقه "آرییج" در جنوب فرانسه به کشتار یهودیان تشویق می کند و به سنگسار همجنسگرایان فتوا می دهد.

وی همچنین تصریح کرد: انحلال "انجمن دفاع از سیاهپوستان آفریقایی" را که در تظاهرات سال ۲۰۲۰ علیه خشونت پلیس در مقابل سفارت آمریکا در پاریس، خود را معرفی کرد، درخواست خواهم کرد؛ چراکه این انجمن به خشونت و تبعیض نژادی دعوت می کند.

وزیر کشور فرانسه در پایان اشاره کرد: سال آینده ۱۰ جمعیت دیگر منحل خواهد شد و چهار مورد از آنها از ماه آینده خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha