جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضایی رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی

حوزه/ شناسایی و معرفی استعدادهای برتر پژوهشی از طریق آثار برگزیده، برجسته ترین هدف جشنواره بین المللی شیخ طوسی است.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی  در بیست و دومین جشنواره بین المللی شیخ طوسی، ضمن تقدیر از تلاش تمام همکاران فعال در برگزاری جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی افزود: همواره قدردان همکاری تمام پژوهشگران و مراکز و موسسات پژوهشی جامعه المصطفی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم فاخر هستیم.


رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی آشنایی با معارف ناب الهی و تفقه در دین و نورافشانی آموزه های الهی در جهان را از مهمترین اهداف برگزاری چنین جشنواره هایی دانست و اذعان داشت: ابتکار المصطفی در راستای تشویق و ایجاد انگیزه در میان محققان و پژوهشگران و فعالان عرصه تولید علم، اتفاق علمی مبارکی است که اندوختگی فراوانی را ناظر با بالندگی روز افزون به دنبال دارد.


وی با بیان اینکه این جشنواره همه ساله در دو بخش فراخوان مقاله به صورت بخش ویژه و فراخوان آثار تولیدی المصطفائیان برگزار می گردد، اظهار داشت: امسال با توجه به اهمیت و اهتمام فوق العاده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و دایره ماموریت المصطفی، بررسی ابعاد بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه دبیرخانه این دوره از جشنواره قرار گرفته به عنوان موضوع بخش ویژه بیست و دومین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی قرار گرفت.


رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی به اهداف برگزاری جشنواره شیخ طوسی اشاره نمود و با بیان این که این جشنواره الگویی موفق برای مراکز آموزشی و پژوهشی است، اظهار داشت: شناسایی و معرفی استعدادهای برتر پژوهشی از طریق آثار برگزیده، برجسته ترین هدف این جشنواره است.


حجت الاسلام والمسلمین رضایی گفت:ایجاد انگیزه، تشویق و حمایت از فعالیت های پژوهشی طلاب و فضلا و نیز تقویت و توسعه ظرفیت های پژوهشی  المصطفائیان، ارتقا کمی و کیفی تولیدات و آثار پژوهشی در المصطفی زمینه سازی تعاملات علمی و پژوهشی بین المللی المصطفی با سایر مراکز، بستر سازی جهت انجام تحقیقات علمی با رویکرد مسائل مورد نیاز جهانی، تولید دانش و تعمیق نگاه های به نقش علوم انسانی- اسلامی، شبکه سازی پژوهشی در راستای رسیدن به اهداف علمی و دانشی از برجسته ترین اهداف برگزاری جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی به شمار می‌رود.


وی در ادامه با بیان این که پژوهشگرانی از ۵۸ ملیت جهان آثار خود را به ۱۳ زبان به دبیرخانه این جشنواره ارائه نمودند، اظهار داشت: دانش پژوهان المصطفی در سال ۱۳۹۸، بیش از ۲۶۰۰ اثر اعم از کتاب، مقاله، رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد را به رشته تحریر در آوردند. که بیش از هزار اثر در بیست و دومین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی بررسی و ۲۰ اثر برتر معرفی شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، فعال شدن بخش بین المللی و تقویت مشارکت نمایندگی های المصطفی در خارج از کشور را از ویژگی های بارز این دوره از جشنواره دانست.

۳۱۳/۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha