چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 947512
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
حجت الاسلام اصغر صفرزاده

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کردستان، حرکت حوزه استان را به سوی پژوهش محوری اعلام کرد.

حجت الاسلام اصغر صفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، پژوهش را جزء لاینفک در مسیر تعالی علم و دانش دانست و آن را مایه شکوفایی و نو به نو شدن معارف عنوان کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه کردستان با بیان این مطلب که تحقیق و پژوهش بیشتر در نوشته ظهور و بروز پیدا می‌کند، با اشاره به روایتی از امام المتقین علی علیه‌السلام: «عقول الفضلاء فی أطراف أقلامها» خاطر نشان کرد: خردورزیهای فرهیختگان بر کرانه قلمهایشان جلوه‌گر است.

وی ادامه داد: با بیان اینکه پژوهش روند سامان‌مند برای یافت، بازگویی و بازنگری پدیده‌ها و فرضیه‌هاست، استفاده هدفمند از پدیده‌های موجود در جهت دست یافتن به راهکارهای عملی و فناوری‌ها از دیگر دستاوردهای پژوهشگری است که منجر به تولید دانش مقبول یا ابطال دانش غیر مقبول می‌شود.

حجت الاسلام صفرزاده با اشاره بر ظرفیت بالای استان در عرصه پژوهش، ضمن ارج نهادن بر اقدامات صورت گرفته در این زمینه، بر ساماندهی بیش از پیش فعالیتهای پژوهشی استان تاکید کرد.

وی تاکید کرد: تقویت زیرساخت های پژوهشی کردستان با بهره‌گیری از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان، مدیریت حوزه علمیه کردستان و مدیران مدارس از دیگر برنامه‌های معاونت پژوهش می باشد.

حجت الاسلام صفرزاده تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بالای مدیران، اساتید، معاونین پژوهشی و طلاب گرانقدر در جهت فرهنگ‌سازی و ترویج پژوهش، تدوین و بازنگری ساختارهای پژوهشی متناسب با ظرفیت استان، رایزنی و تعامل با مجلات پژوهشی استان و کشور برای چاپ مقالات پژوهشی، ارتباط با ستاد مرکزی قم جهت نشر و حمایت‌های مادی و معنوی از پژوهشگران برتر و پیگیری مطالبات استعدادهای برتر و نخبگان عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های معاونت پژوهش حوزه علمیه کردستان می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: رایزنی و تعامل با نهادهای برون حوزوی از دیگر اقداماتی است که با استعانت از خداوند متعال در پی عملیاتی ساختن آن خواهیم بود.

صفرزاده در پایان گفت: دست یاری برای شکوفایی بیش از پیش فعالیتهای پژوهشی استان را به سمت همه فرهیختگان و دلسوزان دین و نظام و انقلاب در استان و کشور دراز می‌کنیم تا در مسیر ایجاد و بسط جامعه‌ای در تراز انقلاب اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت اقدامی کرده باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha