چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسن درویشیان

حوزه/ حجت الاسلام درویشیان گفت: تلاش بر این است که موانع موجود در تولید و پرورش آرتمیا یا میگوی آب شور آذربایجان‌غربی اعم از صدور مجوز و ارزیابی و مواردی از این دست هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام حسن درویشیان امروز در نشست بررسی پرورش آرتمیا یا میگوی آب شور در دشت فسندوز میاندوآب و اعطای مجوز حفر چاه به سرمایه گذاران آرتمیا، با بیان اینکه ضرورت دارد پرورش آرتمیا در آذربایجان‌غربی با جدیت پیگیری شود، گفت: از حیث تولید محصولات کشاورزی بیشتر از سایر صنعت‌ها در تحریم هستیم اما با توفیقات و پیشرفت‌هایی که در بخش کشاورزی داشتیم، به خودکفایی رسیدیم.

وی افزود: کشور ما ظرفیت‌های کم نظیر و خدادادی بسیاری دارد که نمونه آن در کشورهای دیگر نیست اما بسیاری از این ظرفیت‌ها مغفول و بلا استفاده مانده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با تفسیر قانون، قانونمندی و افزایش سرعت عمل، مشکلات پیش پا افتاده را بر طرف کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که موانع موجود در تولید آرتمیای آذربایجان‌غربی اعم از صدور مجوز و ارزیابی و مواردی از این دست هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

گفتنی است، آرتمیا یا میگوی آب شور جانور ریز و کوچکی است است از رده سخت پوستان که به زندگی در آبهای شور و بسیار شور عادت کرده و بدلیل عدم وجود جانوران شکارچی و رقبای غذایی در چنین محیطهای با شرایط دشوار آنها سازش پیدا کرده است و بصورت جمعیتهای بسیار انبوه رشد و تکثیر نموده است.

مهمترین کاربرد آرتمیا مربوط به صنعت آبزی پروری می باشد. امروزه آرتمیا به عنوان بهترین ماده غذایی برای پرورش میگو، ماهیهای دریایی، آب شیرین و زینتی شناخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha