پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش ملی «وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن»

حوزه/ همایش ملی «وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن» از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز، به‌صورت مجازی در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همایش ملی «وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن» از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز، به‌صورت مجازی در اهواز برگزار شد.

این همایش ملی، در دو موضوع «وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن و روایات» و همچنین «چالش‌ها و راهکارهای توسعه و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی» برگزار شد.

همچنین موضوعات این همایش «ترویج انفاق علم و دانش در مقوله وقف» بود که در راستای وقف و توسعه اجتماعی با تأکید بر قرآن و روایات مقالاتی ارائه شده و پس از آن نیز نویسندگان از آثار ارسالی، دفاع و داوران هم آراء خود را بیان کردند.

در بخشی از این همایش، مینا شمخی، معاون پژوهش دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز، به ارائه گزارشی از همایش و ارسال مقالات پرداخت و گفت: این همایش از مهرماه سال جاری با تشکیل جلسه معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان و دانشکده الهیات دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز شد که سرانجام با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به‌صورت مجازی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در ادامه همایش یکی از راه‌حل‌های مشکلات اجتماعی در اسلام را مسأله وقف دانست و با بیان اینکه وقف، در اسلام یک نهاد حقوقی کاملاً مشخص و قابل اعتنایی است، گفت: این نهاد حقوقی توانایی جامعه را برای مدیریت و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه بالا می‌برد و مسیری است که چنانچه طی شود همه از آن بهره‌مند می‌شوند.

لازم به ذکر است، در پایان این همایش، ۳۰ مقاله مورد تأیید هیئت‌داوران قرار گرفت و از بین آنها ۸ مقاله به‌عنوان سخنرانی و بقیه به‌صورت پوستر پذیرش شدند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha