جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
درختکاری امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان در آیین درختکاری گفت: تبدیل کردن باغ و فضای سبز به منازل مسکونی، هم آسیب زدن به خاک است، هم زمین و هم هوا و لذا امیدواریم مردم عزیز نسبت به موضوع درختکاری توجه خوبی داشته باشند و در این مساله ورودی جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در آیین درختکاری که در راستای ترویج فرهنگ درختکاری انجام شد، اظهار داشت: توجه پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(علهیم‌السلام) به مساله درختکاری و حفظ محیط زیست تاکیدی بر اهمیت این مساله در دین اسلام دارد.

وی افزود: در روایتی از پیامبر اسلام نقل شده است که اگر در آستانه قیامت قرار دارید و نهالی در دست دارید، برای کاشت نهال لحظه‌ای معطل نکنید و این کار را سریعا انجام دهید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه روایات متعددی در دین اسلام در زمینه درختکاری و توجه به محیط زیست وجود دارد، گفت: این مساله آنقدر مهم است که حضرت محمد(ص) کسانی که به قطع درختان می‌پرداختند را لعن می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه درختکاری در حفظ محیط زیست تاثیر به سزایی دارد، مطرح کرد: همدان از مناطقی است که دارای درخت‌ها و باغ‌های خوبی است که باید قدردان این نعمت‌های الهی باشیم و خود را موظف به حفاظت از آنها بدانیم.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: تبدیل کردن باغ و فضای سبز به منازل مسکونی، هم آسیب زدن به خاک است، هم زمین و هم هوا و لذا امیدواریم مردم عزیز نسبت به موضوع درختکاری توجه خوبی داشته باشند و در این مساله ورودی جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست در جامعه شکل بگیرد، خاطر نشان کرد: در روایت دیگری از پیامبر اسلام این طور نقل شده که پس از کاشت درخت، تا زمانی که آن درخت ثمر می‌دهد، برای شما صدقه نوشته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha