شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ احمد الزین

حوزه/ شیخ محمد عمرو گفت: برخی شخصیت های مهم و شایسته برای تحویل گرفتن منصب ریاست تجمع علمای مسلمین لبنان وجود دارند و همه آنها از میان همکاران و برادران مرحوم احمد الزین می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عمرو مسئول فرهنگی و رسانه ای تجمع علمای مسلمان لبنان در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گفت: تجمع علمای مسلمان مستقل و وابسته به هیچ طرف یا دولت داخلی یا خارجی نیست، بلکه تنها تحت فرمان ولی فقیه (مقام معظم رهبری) است.

وی در پاسخ به این سئوال که جانشین شیخ احمد الزین رئیس فقید این تجمع چگونه انتخاب می شود گفت: در خصوص شخصیتی که جایگزین مرحوم شیخ احمد الزین خواهد شد، برخی شخصیت های مهم و شایسته برای تحویل گرفتن این منصب وجود دارند و همه آنها از میان همکاران و برادران آن مرحوم که علمای مجاهد و از بنیانگذاران این تجمع هستند، می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عمرو افزود: در رابطه با شیوه انتخاب جایگزین، انتخاب به صورت محرمانه انجام می گیرد و بعد از اینکه اسامی مورد نظر به قید انتخاب یا قرعه کشی مشخص شد، این اسامی برای ولی فقیه(حضرت آیت الله خامنه ای) ارسال می شود تا با آن موافقت یا آن را تعیین کند. این بند در منشور تجمع علمای مسلمان الزامی است و باید مورد موافقت ولی فقیه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تجمع علمای مسلمان در تصمیمات داخلی خود کاملاً مستقل است و وابسته به هیچ دولت خارجی یا داخلی نیست. این تجمع تنها تابع ولی فقیه است و در تصمیمات سیاسی جهان ملزم به اطاعت از ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    جالب بود فکر کنم اصل ایجاد این تجمع هم با رهنمود امام خمینی بوده
  • US ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    این تجمع هم علمای سنی دارد و هم شیعه ولی در مقابله با دشمن کاملا متحد هستند
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    خدا رحمتش کنه
  • فاطمه IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 0
    بسیار عالی