شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: تا امروز مدعیان تحقق برنامه های عفاف و حجاب بسیار زیاد بوده اند، ولی شاهد عمل و برنامه اجرایی موثر در این زمینه نبوده ایم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سجاد زین علیان، در سفر دو روزه خود به اصفهان، صبح امروز با حضور با معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این جلسه با حضور برخی از نمایندگان دستگاه های مردمی چون مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان، حوزه علمیه خواهران و ... برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در این جلسه ضمن تاکید بر امر فعالیت برنامه ریزی شده، هماهنگ و یکپارچه در امر عفاف و حجاب، اظهار کرد: متاسفانه در سالهای اخیر متولیان زیادی در بحث عفاف و حجاب ورود کرده اند که آنگونه شایسته و بایسته بوده اهداف در سطح کشور محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت های خوبی برای انجام کار تربیتی و دینی  دارد، عنوان کرد: معتقدم کسانی که مدعی برپایی عفاف و حجاب در سطح کشور هستند باید ابتدا شهر قم را پایلوت برنامه های اجرایی خود قرار دهند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: حقیقت امر آن است که هیچ استانی همچون قم ظرفیت بالای اجرایی، پژوهشی و محیطی برای تحقق عرصه عفاف و حجاب ندارد، ولی با این وجود متاسفانه در سالهای اخیر شاهد هجمه شدید فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف حتی دراین شهر مذهبی و دینی هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه وجود بیوت مراجع معظم تقلید در شهر قم، نهادها، دستگاه ها و پژوهشکده های مختلف دینی و تربیتی و فضای مذهبی و دینی غالب در قم، از جمله عوامل موثر در تحقق برنامه های عفاف و حجاب است، گفت: تا امروز مدعیان تحقق برنامه های عفاف و حجاب بسیار زیاد بوده اند، ولی شاهد عمل و برنامه اجرایی موثر در این زمینه نبوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha