چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در این ایام که به جشن نیمه شعبان نزدیک می‌شوم خوب است که بنیاد مهدویت به سمت مردمی شدن جشن‌ها حرکت کند و از ظرفیت‌های مردمی و محلات برای بهتر برگزار شدن جشن‌های میلاد حضرت مهدی(عج) استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعداز ظهر امروز در جمع اعضا بنیاد مهدویت استان همدان، با اشاره به اینکه کامل شدن عقل بشر از شروط ظهور حضرت حجت(عج) بیان شده، اظهار داشت: با افزایش عقل بشر، درک او از میزان نیازش به حجت خدا بیشتر می‌شود و متوجه خواهد شد که بدون حجت خدا، به سعادت و عدالت واقعی نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جامعه مهدوی فراهم کردن شرایط لازم در تحقق آن است، گفت: از آنجایی که کامل شدن عقل بشر، کمک به ظهور حضرت حجت(عج) است، بنابراین باید برای تقویت عقلانیت در جامعه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه دنیا با فرهنگ ابتذالی خود بر خلاف عقلانیت در حال حرکت است، مطرح کرد: فرهنگ ابتذال به جای تقویت عقلانیت به دنبال تقویت غریزه بشر است.

وی افزود: یکی از مشکلات در عرصه مهدویت، برخورد منفعلانه دستگاه‌های فرهنگی بوده و لازم است با برگزاری جلسات و هم‌اندیشی با صاحب نظران، در عرصه فرهنگی حالت کنشگری به خود بگیریم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بنیاد مهدویت باید نسبت به آشنا کردن توده مردم، خصوصا کودکان و نوجوانان با مسئله مهدویت و حضرت حجت(عج) برنامه ریزی لازمی را انجام دهد، خاطر نشان کرد: در این ایام که به جشن نیمه شعبان نیز نزدیک می‌شوم خوب است که این بنیاد به سمت مردمی شدن جشن‌ها حرکت کند و از ظرفیت‌های مردمی و محلات برای بهتر برگزار شدن جشن‌های میلاد حضرت مهدی(عج) استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فرهنگ خوبی که در جشن نیمه شعبان در شهر قم وجود دارد، این است که در هر محله، توسط کودکان و نوجوان همان محله جشن‌هایی به صورت کاملا مردمی برگزار می‌شود و خوب است در همدان نیز چنین طرحی را اجر کرد،  چرا که فعالیت جوانان به عنوان متولی مراسم، با اثرات تربیتی بسیار خوبی همراه است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه جشن‌های نیمه شعبان در همدان باید ظهور و بروز بیشتری در سطح شهر داشته باشد، عنوان کرد: در کنار اقداماتی که بنیاد در راستای ترویج فرهنگ مهدویت، در فضای مجازی  انجام می‌دهد، نباید نسبت به فضای حقیقی و برنامه‌هایی که در سطح شهر اجرا می‌شود غافل باشند.

وی اظهار داشت: به طور مثال شهر همدان دارای ۱۸۰ مسجد است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت و فعال کردن آنها فضای مناسب و شادی را در سطح شهر در ایام پیش رو ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha