جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نعيم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به تجمع علمای مسلمان و خانواده شیخ احمد الزین، درگذشت آن مرحوم را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به تجمع علمای مسلمان و خانواده شیخ احمد الزین رئیس این تجمع، درگذشت آن مرحوم را تسلیت گفت.

وی در بیانیه خود گفت: شیخ احمد الزین در میدان عمل اسلامی برجسته بود و با سخنان، موضع گیری ها، رفتار خود و مشارکت در تأسیس تجمع علمای مسلمان در لبنان و ریاست آن، وحدت اسلامی میان شیعه و سنی را به تحکیم بخشید.

شیخ الزین قاطعانه از فلسطین و قدس دفاع کرد

شیخ قاسم با بیان اینکه شیخ الزین قاطعانه از فلسطین و قدس دفاع کرد و در سنگر مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی ایستاد، افزود: آن مرحوم در موضع گیری هایش از مقاومت لبنان حمایت کرد و مثل شهرش صیدا در خط مقدم مقابله با اشغالگران بود.

شیخ الزین حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی را واجب می دانست

معاون دبیرکل حزب الله با تأکید بر اینکه شیخ الزین از هواداران انقلاب اسلامی ایران بود که در دیدار با امام خمینی پیشگام و پیش قدم بود، گفت: آن مرحوم حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی را واجب می دانست و برای گسترش اسلام موانع فرقه ای را کنار گذاشت و اجتماع قدرت مسلمانان را ضروری می دانست.

سیره آن مرحوم چراغ راهی برای علما و نسل های زمان ما و آینده باقی خواهد ماند

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه لبنان، محور مقاومت و جهان اسلام شیخ الزین را از دست داد، افزود: سیره آن مرحوم چراغ راهی برای علما و نسل های زمان ما و آینده باقی خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha