جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 948377
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
آزادی یعنی آزادی

حوزه/ کتاب آزادی یعنی آزادی منظومه کاملی از مهمترین ارکان بحث آزادی در بیانات مقام معظم رهبری که به همت محمد رضا سعادتی فرد جمع آوری شده است با حضور آیت الله محسن اراکی در خانه طلاب جوان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی در آیین رونمایی از این کتاب که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد اظهار داشت: کدام یک از کتاب های درسی دانشگاه ها از لحاظ علمی به کتاب آزادی یعنی آزادی می رسد.
وی افزود: درست است این کتاب سخنرانی خطبه هاست اما یک عالم حکیم این مطالب را گفته است که مبنای علمی و برهانی دارد.
این استاد برجسته، با اشاره به اینکه اگرغرب این کتاب را می نوشت به منبع کتاب علمی تبدیل می شد گفت: این کتاب را یک عالم حوزوی و دینی نوشته است که به آن پرداخته نمی شود.
وی بیان داشت: این از همان جریان هایست که غربی ها برای ما تحمیل کردند که علمی بودن را مساوی با غربی بودن کرده اند که غیرمنطقی است در حالیست که عالم عالم است چه فرقی می کند که چه کسی باشد باید علمی بودن را به ذهنیت جامعه برد.
آیت الله اراکی ادامه داد: این کتاب باید به دانشگاه ها برود و با ترویج علمیت آنها به عنوان ماده درسی استفاده شود.
کتاب آزادی یعنی آزادی، متشکل از دو بخش است. بخش اول شامل متن پانزده سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خطبه های نمازجمعه تهران است که در سال های ۱۳۶۵ و ۱۳۶۶  ایراد شده است . بخش دوم نیز شامل متن «بیانات ایشان در دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۷۷» و «بیانات در نشست اندیشه های راهبردی با موضوع آزادی» است که به جهت اهمیت و کمتر دیده شدن آنها ، مجموعه خانه طلاب جوان به جمع آوری و انتشار این بیانات اقدام کرده است. لارم به ذکر است که این کتاب یکی از منابع سیر مطالعاتی منظومه فکری رهبری معظم انقلاب تحت عنوان صراط که توسط این مجموعه طراحی شده و در حال برگزاری است.

313/61پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha