سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سردار هادیانفر

رئیس پلیس راهور اعلام کرد که ورود به شهرهای قرمز و نارنجی برای پلاک‌های غیربومی ممنوع خواهد بود و پلاک‌های بومی نیز نمی‌توانند از شهرهای مذکور خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به ممنوعیت های تردد، گفت: ورود به شهرهای قرمز و نارنجی برای پلاک‌های غیربومی ممنوع خواهد بود و پلاک‌های بومی نیز نمی‌توانند از شهرهای مذکور خارج شوند.

وی درباره این که آیا شهرهای مسافرپذیر مشمول محدودیت خواهند شد؟ ادامه داد: این موضوع در جلسات روزهای آتی مشخص می‌شود و ۸۵ درصد شهرها وضع آبی و زرد دارند، لذا پیش‌بینی می‌کنیم شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ ترددهای جاده‌ای باشیم البته همه موضوع‌ها به مصوبات ستاد ملی کرونا در ممنوعیت یا عدم ممنوعیت ترددها بستگی دارد که البته تاکید کردیم مجوز برای تردد به شهرهای قرمز و نارنجی صادر نشود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اوج زمان تصادفات در حوزه درون‌شهری از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و در حوزه برون‌شهری از ساعت ۱۲ تا ۱۹ است، اظهار کرد: هر کسی به هر دلیلی در جاده‌ها سرعت و سبقت غیرمجاز داشته باشد، از یک ساعت، یک روز تا ۷۲ ساعت متوقف می‌شود.

سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه بستن کمربند برای تمام سرنشینان وسایل‌نقلیه به ویژه در جاده‌های کشور الزامی است، افزود: شعار ما برای نوروز امسال «پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت» است و از ظرفیت همیاران پلیس مانند سال‌های گذشته استفاده می‌کنیم.

وی در مورد تکلیف سفرهای نوروزی اظهار کرد: درباره تکلیف مردم در سفرهای نوروزی، آنچه دیروز ابلاغ شد این است که مردم به شهرهای قرمز و نارنجی سفر نکنند. همچنین تردد شبانه در تمام شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع خواهد بود، اما ممکن است بر اساس افزایش یا کاهش شهرهای قرمز وضعیت ممنوعیت تغییر پیدا کند؛ شاخص اصلی ما چهار رنگی است که وزارت کشور به ما ابلاغ می‌کند.

انتهای پیام

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha