سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ممنوعیت تردد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: بر اساس آمار جدید مراجعات به بیمارستان‌ها در حال حاضر ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۳۸ شهر و شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه» از تهران، دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرها، اعلام کرد: ۲۹۴ شهر کشور در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر و شهرستان در وضعیت آبی هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد: کسانی که سفر کرده اند باید سفر خود را کوتاه کنند چرا که تردد زیاد و تجمع عامل اصلی شیوع بیماری هستند.

وی ادامه داد: همانطور که قبل از سال نو هم از مردم خواهش کردیم، باز هم از مردم می‌خواهیم علاوه بر اینکه نکات بهداشتی را رعایت می کنند،  برنامه ریزی برای سفر انجام ندهند و از دورهمی ها خودداری کنند زیرا با توجه به گردش ویروس جهش یافته در کشور ، می تواند بسیار خطرناک باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: از مردمی که سفر نرفته اند تشکر می کنم و از هموطنانی که در سفر به سر می برند خواهش می کنم هر چه سریع تر بازگردند.

 رئیسی ادامه داد: الان روند بستری در آذربایجان غربی و  ارومیه در حال افزایش است و احتمال قرمز شدن این شهر وجود دارد.

وی با اعلام اینکه در شهرهای خوانسار و گلپایگان و کاشان در استان اصفهان صعودی است و احتمال نارنجی شدن کاشان و قرمز شدن خوانسار وجود دارد، افزود: آبدانان، ایوان، چرداول، دهلران در استان ایلام صعودی و احتمال قرمز شدن دهلران وجود دارد و شهرهای استان بوشهر شهرهای بوشهر، دیلم، کنگان و گناوه وضعیت خوبی ندارند و به سمت نارنجی و قرمز در حرکت هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در استان تهران هم شرایط برخی شهرستان‌ها خوب نیست و احتمال قرمز شدن آنها وجود دارد. در تهران شاهد افزایش بستری ها هستیم و در فیروزکوه و دماوند روند بستری صعودی شده است و شهر پیشوا هم شرایط خوبی ندارد.

وی افزود: شهرستان‌های ایذه و بهبان در خوزستان صعودی است و شهرستان های سقز، بانه و بیجار در استان کردستان هم وضعیت خوبی ندارند و احتمال تغییر رنگ وجود دارد.

معاون امور بهداشت وزیر بهداشت گفت: عزیزانی که به شهر های زرد و آبی هم سفر کردند بدانند عید دیدنی و دورهمی از خود سفر خطرناک تر است؛ اگر دور هم بودند باید ماسک داشته باشند و مدت زمان تجمع کوتاه باشد؛ از دیدار با افراد سالمند پرهیز کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قاسم ناظمی وادقانی IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    باعرض سلام خدمت تمامی اورگان بخصوص راهنمایی ورانندگی میخواستم ببینم منی که خرج زندگیم ازاسنپ وماکسیم هست باماکسیم که همه جای ایران میرم داخل تمام شهرها هستم بااسنپ داخل شهری ایامن جریمه میشم الانم دوماهه بیکارم کرایه خانه همچیم عقب افتاده یکبارم که ازفرمانداری نامه گرفته بودم جریمه شدم