پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون اداری مالی جامعه الزهرا

حوزه/ معاون اداری مالی جامعة الزهرا علیهاالسلام گفت: اگر اساتید بسیج خواهر در محیط های علمی و فرهنگی و میدان های جهاد و نبرد با استکبار و ایادی آنها در داخل کشور نبودند، آسیب های زیادی به نظام وارد می شد. همین ها به دفاع از نظام ارزشمند اسلام و انقلاب برخاستند و به وظیفه خود عمل کردند.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی در نشست کشوری «زن تراز انقلاب اسلامی» با محوریت الگوی سوم زن ایرانی که از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام با همکاری سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم در جامعة الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام و نخستین سالگرد حاجیه خانم داودی که از فعالان و تربیت یافتگان مجموعه فاخر جامعه الزهرا علیهاالسلام بود، عنوان کرد:  نقش آفرینی بانوان جامعه اسلامی در نظام اسلامی در تمام عرصه ها و زمینه ها خود را نشان داده است.

معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: این مؤسسه عظیم و با افتخار جامعه الزهرا علیهاالسلام که از بزرگترین حوزه های علمیه جهان تشیع است، از نظر پایه و اساس مبتنی بر اندیشه نابی است که توسط حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد و هیئت موسس این مؤسسه عظیم و فخیم از جمله مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله شرعی و آیت‌الله جنتی و دیگر بزرگانی که از یاران ارزشمند امام راحل و بزرگان عالم فقه و فقاهت بودند، برای تأسیس و راه اندازی این مؤسسه علمی نقش آفرینی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: نتیجه این اقدام عملی که امام راحل(ره) برای جامعه زنان به ارمغان آوردند که سراسر افتخار و سند عزت برای بانوان عالم اسلام است، بیش از ۲۰ هزار طلبه در حال تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی از سطح یک تا چهار است.

وی با بیان اینکه حرکت های پژوهشی این مؤسسه فخیمه جامعه الزهرا علیهاالسلام بر کسی پوشیده نیست، افزود: فارغ التحصیلان جامعه الزهرا علیهاالسلام در مناصب مختلف فرهنگی مانند مدیریت در دبیرستان ها، مراکز فرهنگی، عضویت در هیئت علمی دانشگاه ها و تحقیق و تألیف مقالات و کتب علمی فاخر فعالیت و حضور چشمگیر دارند.

معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام در بخش دوم سخنان خود، به وظایفی که به عهده جامعه الزهرا علیهاالسلام است، اشاره کرد و گفت: مهم ترین وظیفه دینی و معنوی جامعه الزهرا علیهاالسلام، ابلاغ رسالت انسان های بامسئولیت در نظام دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: بر اساس فرموده امام موسی کاظم علیه‌السلام، مبنا و اعتلای دین در عصر غیبت، به وسیله علمای بزرگ اسلام در میان جامعه اسلامی نشر و گسترش پیدا می‌کند و بخش اعظم این گسترش علمی، مرهون زحمات اساتید و مدیران این مجموعه عظیم و فاخر صورت گرفته است.

وی به فعالیت های این مؤسسه علمی حوزوی اشاره کرد و گفت: تربیت طلاب و نخبگان خواهر در مقاطع مختلف، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های جهادی از عرصه های اجتماعی گرفته تا عرصه های دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور در عرصه های دفاع از حریم و امنیت و اهدای شهیدان بزرگوار و معظم در این مسیر از جمله دستاوردهای جامعه الزهرا علیهاالسلام بوده است.

معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام، راه اندازی مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام را بسیار بجا و شایسته دانست و ضمن قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: همانگونه که امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی تأکید داشتند که بسیج لشکر مخلص خدا است، و تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مدظله العالی این بود که فرمودند بسیج شجره طوبای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه نقش آفرینی زنان و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در بسیج، نقش بی بدیل و مهمی است، گفت: اگر همین اساتید بسیج خواهر در محیط های علمی و فرهنگی و میدان های جهاد و نبرد با استکبار و ایادی آنها در داخل کشور نبودند، آسیب های زیادی به نظام وارد می شد. همین ها به دفاع از نظام ارزشمند اسلام و انقلاب برخاستند و به وظیفه خود عمل کردند.

وی تأکید کرد: زن تراز انقلاب اسلامی می‌تواند براساس اهدافی که امامین انقلاب تبیین فرمودند، بزرگترین بازوی مدافع حریم ولایت باشند و ما نمی توانیم نسبت به این وظیفه سنگین که به عهده این قشر عظیم از مؤمنان و متدینان گذاشته شده، بی‌تفاوت باشیم.

معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: نقش بانوان باید برجسته شود و زنان باید متوجه شوند و بدانند این حرکات برگرفته از اندیشه و فکر دینی و نظام مند بر اساس نظم نوین جهانی است که توانستند با اقتدار در تمام عرصه ها خود را نشان دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی عنوان کرد: استراتژی دشمن و استکبار این است که امت بی ولایت، خطر ندارد، امام بی امت، قدرت ندارد و امت متصل به ولایت شکست ندارد؛ اساتید  و نخبگان بسیجی توانستند این معادله دشمن را به هم ریخته و در عرصه همراهی امت با ولایت که محور و اساس نظام دینی است، به عنوان اصلی‌ترین مدافع در کنار مردم باشند.

وی اظهار داشت: همین محصلان و اساتید موسسه عظیم جامعه الزهرا علیهاالسلام برای اینکه نشان دهند نسبت به بسیج انقلاب اسلامی و یاوران مدافع اسلام و انقلاب ناب می‌توانند مقتدرانه امت را در کنار امام و ولی فقیه داشته باشند، در این یک سال سخت وارد عرصه های جهادی شدند و همراه با امت و مردم برای رفع مشکلات گام برداشتند.

معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: همین فرهیختگان جامعه الزهرا علیهاالسلام توانستند متصل به ولی خدا و ولی بر حق و رهبری معظم انقلاب به عنوان سربازان فداکار این عرصه ها باشند. پژوهشگران  و اساتید و معلمان که در عرصه های اجتماعی قدم گذاشتند قدم آنان موجب رشد و برکت و بالندگی نظام و اعتلای ارزش های نظام بوده است.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha