پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدجواد نظافت - حوزه مشهد

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگ و اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان از تدوین نظام جامع اخلاقی تربیتی، آیین نامه اخلاقی با رویکرد تربیتی و منشور اخلاقی طلاب، اساتید، کارکنان مرکز مدیریت و مدارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت در چهارمین اجلاس کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در محل مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، خطاب به مدیران و اساتید، پدر معنوی و طبیب دوار بودن برای طلاب علوم دینی را امروز بسیار حساس و مهمتر از گذشته دانست، به دقت در انتخاب مدیران مدارس و اساتید توجه داد و مهمترین مسئله را شناسایی افرادی برای این امور خواند.

رئیس کمیسیون فرهنگ و اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: امروز به نیروهای تربیتی  و موثر که انگیزه های طلاب را عمیق کنند و با اقتناع، زنده نگهدارند، نیاز داریم.

وی با اشاره به هجوم فرهنگی، بر اخلاق و تربیت محور بودن در همه امور تاکید کرد و گفت: اگر در این عرصه درست عمل نکنیم، آموزش و عمر اساتید هدر می رود و مدرک و نمره، محور خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگ و اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با تاکید بر اینکه اگر انگیزه های معنوی حفظ و تعمیق نشود، ضرر خواهیم کرد، اظهار کرد: امروز معیارها آموزش است در حالی که حتی در معیشت و ساخت و سازها می بایست ملاک تربیتی را لحاظ کرد.

وی، عدالت تربیتی و لزوم فراهم کردن بسترهای این مقوله را نکته مهم دیگر خواند و گفت: اگر مدرسه ای نمی تواند کار تربیتی و مستمر داشته باشد، باید رودربایستی را کنار گذاشت و به تجمیع مدرسه با مدرسه ای دیگر پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت همچنین به گزارشی از کارهای انجام شده در کمیسیون فرهنگ و اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان پرداخت و به مشخص شدن آسیب های مرتبط اشاره و با بیان اینکه با کمی تدبیر و ورود به میدان عمل، کارها به ثمر خواهد رسید، اظهار کرد: در سال ۹۹ نظام جامع اخلاقی تربیتی، آیین نامه اخلاقی با رویکرد تربیتی و منشور اخلاقی طلاب، اساتید، کارکنان مرکز مدیریت و مدارس نیز تدوین شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha