پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 948733
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
صفحه مجازی محمد رحمانی

حوزه/ حتی حرف‌های خوب در فضای مجازی هم لزوما رشد دهنده نبوده و این فضا بستر مناسبی برای تربیت انسان‌ها نیست. حجم سخنان مفید و خوب در این فضا به حدی است که قدرت انتخابگری ما را تحت شعاع قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمد رحمانی با انتشار تصویری در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

فضای مجازی خوبش هم بده

یکی از پژوهش‌های جالبی که در حوزه بازاریابی انجام شده، نسبت بین تنوع و تعداد محصولات و انتخاب گری مشتریان است. تلقی اولیه ما اینه که هر چقدر تنوع محصولات بالاتر باشد، قدرت خرید مشتری هم بالاتر میره، رضایتش افزایش پیدا میکنه و محصولات بیشتری فروش میره. این در حالی است که پژوهش‌ها نشان می‌دهد این حرف تا یک حدی جوابگوست، از یک تعداد به بعد (حدود ۱۰ مورد) مشتریان به دلیل گیج شدن احساس رضایتشان کاهش پیدا میکنه و ۴۰درصد خرید آنها کمتر می‌شود!!

با این مبنا می‌شود فهمید که حتی حرف‌های خوب در فضای مجازی هم لزوما رشد دهنده نبوده و این فضا بستر مناسبی برای تربیت انسان‌ها نیست. حجم سخنان مفید و خوب در این فضا به حدی است که قدرت انتخابگری ما را تحت شعاع قرار داده و روزانه ده‌ها روایت و نکته و ... بدون دقت نظر ما اسکرول شده و رد می‌شود. اصولا مبارزه در این فضا در هر صورت شکسته، اگر حرف‌های ضد ارزشی تفوق پیدا کند، زیان ده و اگر حرف‌های خوب بیشتر شود غیر مفید می‌شود.

تنها راه علاج تغییر زمین بازی و استفاده از زیرساخت بومی داخلی قابل مدیریت است.

نظر شما چیه؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha