پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: آغاز سال ۱۴۰۰ با میلاد امام عصر(عج) و پایان آن نیز با جشن میلاد امام عصر(عج) خواهد بود، در صدد این هستیم تا سال آینده را سال، گسترش قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) قرار دهیم، رویکرد ما نیز باید همین باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام عصر چهارشنبه در محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد: امروز در مسجد نصیرالملک که یکی از نشانه های افتخار تمدن اسلامی ایرانی است به همت مدیران فرهنگی شهر شیراز بر سر مائده آسمانی قرآن کریم نشسته ایم.

وی در ادامه با تصریح اینکه افتخار می کنیم که شیراز هم از نظر تاریخی و معماری می درخشد و هم از نظر قرائت قرآن در یک افق خوب می درخشد، اضافه کرد: محتوای مسجد را باید با ظرف که همان نماز است نگاه داشت، باید به قرآن و عترت به عنوان میراث پیامبر(ص) توجه کنیم، اینکه این درب این مسجد به روی توریست ها باز است آیا شده یک محفل اینچنینی برای آنان برگزار کرد، باید از اینگونه ظرفیت ها استفاده کرد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: میراث اسلامی ما چاشنی نمی خواهد، بلکه برای آن باید جاذبه ایجاد کرد؛ بنابراین باید از معجزه زیبایی قرآن کریم استفاده کنیم، از مسجد نصیر الملک صدای قرآن بلند شود.

تولیت آستان مقدس احمد بن موسی شاهچراغ(ع) گفت: آغاز سال ۱۴۰۰ با میلاد امام عصر(عج) و پایان آن نیز با جشن میلاد امام عصر(عج) خواهد بود، در صدد این هستیم تا سال آینده را سال، گسترش قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) قرار دهیم، رویکرد ما نز باید همین باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha