جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار پاپ با آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ قرائن و اخبار نشان می‌دهد که عده ای به دنبال عادی سازی روابط دولت عراق با رژیم اشغالگر صهیونیستی بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسن خسروپناه استاد حوزه علمیه در بیانیه ای به دیدار پاپ فرانسیس با آیت‌الله العظمی سیستانی واکنش نشان داد. متن پیام را در ذیل بخوانید :

بسم الله الرحمن الرحیم
«قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَیٰ کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا»

دیدار پاپ فرانسیس با آیت‌الله العظمی سیستانی در ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ مصادف با ۲۲ رجب المرجب ۱۴۴۲ و ۶ مارس ۲۰۲۱ زوایای مختلفی از جمله غرض و دستاورد این دیدار دارد.
قرائن و اخبار نشان می‌دهد که عده ای به دنبال عادی سازی روابط دولت عراق با رژیم اشغالگر صهیونیستی بودند.

سخنان آیت الله العظمی سیستانی در خصوص قدس اشغالی و تحریم ظالمانه و وظیفه رهبران نسبت به ظلم و فقر و تبعیض، موجب دفع این توطئه شد.
 پاپ در این دیدار با نگریستن به بیت مرجعیت عراق گفت: خانه محقری متعلق به انسان عظیمی که با فتوایش عراق و مسیحیان را نجات داد.
این فروتنی و مرجعیت، برگرفته از مکتب امیرالمومنین علیه السلام است.
دیدار پاپ با مسئولان عراقی و اهدای تسبیحش به فرمانده مسیحی حشدالشعبی، نشان دیگری از عظمت مکتب مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بود.
این دیدار به لطف الهی، موجب عزت اسلام و شیعه بود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

عبدالحسین خسروپناه
حوزه علمیه قم
بیستم اسفند ۱۳۹۹ مصادف با شب مبعث ۱۴۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاید دوست IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    12 0
    جناب آقای خسرو پناه این دیدار موجب عزت شیعه نشد، بلکه موجب عزت یافتن پاپ شد... . شما هم با این بیانیه ها و مناظرات دنبال عزت خود نباشید