جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین

حوزه/ آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین گفت: گفت‌وگوی اسلامی مسیحی باید در جهت بهبود روابط میان ادیان باشد که دچار تنش شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین گفت: گفت‌وگوی اسلامی  مسیحی باید در جهت بهبود روابط میان ادیان باشد که دچار تنش شده است.

آیت الله سیستانی در آگاهی، بصیرت، معنویت و تواضع، نمونه است

آیت الله غریفی دیدار پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان با حضرت آیت الله سیستانی در بیت معظم له در نجف را ستود و گفت: این دیدار، پاپ را در مقابل یک مرجع اسلامی شیعه قرار داد که در آگاهی، بصیرت، معنویت، تواضع و استقبال از مسائل عصر حاضر و نگرانی های جهان و آرمان های ملّت، نمونه است.

ایشان در سخنانی به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد: دیدار مرجع عالی قدر عراق با پاپ فرانسیس، مفاهیم و معانی متعددی را به همراه داشت؛ از جمله اینکه تا زمانیکه دیدار ها در جهت اهداف بشریت و تحقق خیر وطن ها و ملت ها باشد، هیچ مانع و پیچیدگی بر سر راه دیدار اسلامی و مسیحی وجود ندارد.

این عالم بحرینی افزود: این دیدار پیام کاملاً آشکاری برای پاپ فرانسیس داشت مبنی بر اینکه مهمترین نگرانی های این امت با تمامی مذاهب و قومیت های آن، بر مطالبه صلح و مدارا و بخشش، دوری از ستم و آزار و اذیت فکری و دینی و نبود عدالت متمرکز می شود.

گفتگوی اسلامی مسیحی باید در جهت بهبود روابط میان ادیان باشد

آیت الله  غریفی با تأکید بر اینکه گفت‌وگوی اسلامی مسیحی مطلوب است نه برای اینکه گرایش و اعتقادات به این دین یا آن دین تغییر پیدا کند، افزود: این گفت‌وگو باید در جهت بهبود روابط میان ادیان باشد که دچار تنش شده است.

ایشان تصریح کرد: این گفت‌وگو باید به حل بحران هایی منتهی شود که در پی افراطی گری دینی به وجود آمده است و همچنین با ایمان به خداوند و ارزش های دینی با چالش های بزرگی که انسان معاصر را نگران می کند مقابله نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha