جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ اسد محمد قصیر

حوزه/ شیخ اسد محمد قصیر از فعالان و مبلغان عرصه بین‌الملل در رابطه با دیدار پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سیستانی مقاله ای را با عنوان "مسیح دو بار بر دو سید علی ظاهر شد" نوشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ اسد محمد قصیر پژوهشگر ارشد علوم اسلامی و رئیس موسسه "اسلام اصیل" در رابطه با دیدار پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سیستانی مقاله ای را با عنوان "مسیح دو بار بر دو سید علی ظاهر شد" نوشت که ترجمه آن به این شرح است:

پوتین: من مسیح را در امام خامنه ای دیدم

وی در مقاله خود گفت: چند سال پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اولین سفرش به ایران با امام خامنه ای دیداری تاریخی داشت. پوتین در طی دیدار بهت زده و شگفت انگیز شده بود و درخواست کرد که این دیدار تمدید شود. پوتین قبل از اینکه از بیت معظم له خارج شود، خطاب به امام خامنه ای گفت، من و همسرم در مورد مسیح (ع) شنیدیم، امّا امروز مسیحی حقیقی را در زهد، تواضع، مهربانی، ایمان، آگاهی، بصیرت و موضع گیری های شجاعانه شما در برابر امپریالیسم دیدم و نور مسیح در چهره شما تجلی یافت. سپس به حاضران گفت، اگر اسلام این است، پس من از شما می خواهم که هزاران نفر از مبلغان و روحانیون را نزد مسلمانان کشور من بفرستید.

شیخ قصیر ادامه داد: چند سالی نگذشت که پوتین دوباره مشتاق دیدار مسیح شد و درخواست کرد که مستقیماً از هواپیما به حضور  امام خامنه ای برسد و این دیدار بار دیگر طولانی شد و کتاب قرآن را  اهدا کرد.

پژوهشگر ارشد علوم اسلامی با اشاره به اینکه در دیدار پاپ فرانسیس و حضرت آیت الله سیستانی همین صحنه تکرار شد، نوشت: این دیدار تاریخی میان اسلام و مسیحیت در شهر صدای عدالت انسانی و مظهر حقیقت و عدالت اجتماعی و مهربانی جهانی انجام گرفت تا جهان با اسلام دیگر و چهره دیگری از محمد (ص) را آشنا شوند؛ این اسلام، اسلام محبت و صلح، مدارا، بخشش و یاری مستضعفان و حمایت از ستمدیدگان از مسلمان و غیر مسلمان، مقابله با مستکبران و اسلام کرامت انسانی است.

وی با بیان اینکه این اسلام، همان اسلامِ محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین (علیهم السلام) است که نمونه والای ارزش های انسانی، مکارم اخلاق و خدمت به فقرا و محرومین و مهربانی برای جهانیان هستند، افزود: آنچه رسانه ها بازتاب دادند، پروژه اسلام هراسی و مخدوش کردن چهره حضرت نبی اکرم (ص) را باطل کرد و شکست داد.

حجت الاسلام قصیر در این مقاله تأکید کرد: تمامی تلاش های غرب طی دو قرن برای مخدوش کردن اسلام در اذهان غربی ها و مسلمانان از طریق اسلام اموی، وهابی و تکفیری وحشی، در پی این دیدار بی نتیجه ماند و آنها شکست خوردند.

رهبر مسیحیان به عراق آمد تا از صاحب فتوای جهاد کفایی قدردانی کند

وی در بخش دیگر مقاله نوشت: دیروز جهان دید که رهبر مسیحیان به عراق آمد تا از صاحب فتوای جهاد کفایی و دفاع از مستضعفان تمامی ادیان و مذاهب تشکر و قدردانی کند. دیروز پاپ خودش آمد تا از  حشد الشعبی و مرجعیت به خاطر نجات بشریت در سرتاسر جهان تشکر کند.

برادری ابراهیمی و وحدت انسانی در نجف اشرف و قم مقدس است

رئیس موسسه "اسلام اصیل" بیان داشت: آیت الله سیستانی از این فرصت تاریخی و ارزشمند استفاده کردند تا به ملت ها نشان دهند که الگو های والا و برادری ابراهیمی و وحدت انسانی در دُبی، ریاض، منامه و بحمدون و در پایتخت کشور هایی که اقدام به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل می کنند، نیست. بلکه برادری ابراهیمی و وحدت انسانی در نجف اشرف، قم مقدس و در مکتب امام علی (ع) و نوادگان آن حضرت، "دو سید علی" و نوه حضرت زهرا (س) سید حسن نصرالله و سید عبد الملک الحوثی است.

وی اشاره کرد: بار دیگر جهان به ویژه مسیحیان، بار دیگر حضرت مسیح (ع) را در سید علی سیستانی مشاهده کرد و مهربانی، صلح، زهد، تواضع و دفاع از محرومین و مظلومین در یمن و فلسطین و تمامی جهان را در معظم له دید.

حجت الاسلام قصیر در پایان گفت: دیروز پاپ از خانه ای بسیار ساده که مساحت آن بیش از ۸۰ متر نیست خارج شد و همانند پوتین با خود می گفت، من مسیح را در سید علی سیستانی دیدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha