چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بعثت

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران آذربایحان غربی بعثت پیامبر را بزرگترین نعمت خداوند بر بشر دانست و گفت: منت خداوند بر بشر به خاطر نعمت بزرگ رسالت نبی مکرم است و این همان منت عملی است که بیشتر در مسائل تربیتی و هدایتی و معنوی کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی لیلا اللهوردی زاده، شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت عید مبعث که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگراز شد، با بیان این که خداوند متعال با بعثت پیامبر بر همه مسلمانان و مومنان منت نهاده است، اظهار داشت: خداوند با همه نعمت‌هایی که به بشر عطا کرده است، تنها در مورد بعثت پیامبر به منت نهادن بر مؤمنین اشاره کرده است.

وی در ادامه به آیه ۱۶۴سوره آل عمران اشاره کرد و افزود: خداوند متعال دو راهنما در اختیار انسان قرار داده است تا حق را از باطل تشخیص دهد. عقل به عنوان پیامبر درونی در وجود انسان است، هر چند ابزارهای ظاهری مانند محسوسات و اندامهای حسی نیز در هدایت‌گری این راهنما دخالت دارند و دیگری پیامبران الهی که از طریق وحی برای انسان پیام آورده و رفتارها را به بشر می آموزند و حدود و مقررات دین را روشن می نمایند .

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایحان غربی، بعثت پیامبر را بزرگترین نعمت خداوند بر بشر دانست و گفت: منت خداوند بر بشر به خاطر نعمت بزرگ رسالت نبی مکرم است.

وی اضافه کرد: اگر مسلمانان به خاطر پذیرفتن اسلام مشکلات زیادی متحمل شده اند، نباید فراموش کنند که خداوند بزرگترین نعمت را در اختیار آنها گذاشته و پیامبری مبعوث کرده تا انسانها را تربیت کند و از گمراهی ها باز دارد، بنابراین هر اندازه برای حفظ این نعمت بزرگ تلاش کنیم باز هم نتوانسته ایم وظیفه اصلی خود را انجام دهیم.

اللهوردی زاده با بیان این که منت گذاشتن خداوند به دلیل بعثت پیامبر و هدایت مؤمنان به سوی ایمان امری پسندیده است، تصریح کرد: اگر کسی ارزش نعمت بعثت و نقش آن در سعادت ابدی خویش را بشناسد، به هیچ قیمتی حاضر نخواهد بود از این نعمت دور مانده یا تعالیم آن را عملیاتی نکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha