یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روز شهدا

کارشناس و پژوهشگر حوزوی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری در جهت یاری دین خدا و مقابله با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی می بایست به سیره شهدا اقتدا کنیم.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،ضمن گرامیداشت فرارسیدن بیست و دوم اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: ما صبر و استقامت، تقوا و ولایتمداری و اهتمام در راستای انجام تکلیف را از شهدای بزرگوارمان آموخته ایم و امروز برای مقابله با دشمنان انقلاب و نظام اسلامی و نیز یاری دین خدا بیش از هر زمان دیگری نیاز به الگوگیری از کلام و سیره و رفتار شهدا داریم.

وی افزود: بی شک هر وقت که ما یاد شهدا را به خوبی زنده نگاه داشته و در مقام عمل از آن ها الگوگیری کرده ایم، موازنه قدرت در مواجهه با نظام سلطه به سود ما بوده چه آن که امام راحل به ما آموخت با فرهنگ شهادت طلبی، اسارتی برای ملت ما وجود نخواهد داشت.

این کارشناس مسایل فرهنگی همچنین با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در جامعه گفت: در حال حاضر وظیفه ما این است که ضمن سرکشی از خانواده معظم شهدا و تجلیل از حماسه صبر و استقامت آنان به شیوه های مختلف همچون نگارش کتاب و مقاله، تهیه پوستر و طرح های گرافیکی جذاب، همچنین مستند و نماهنگ و ساخت فیلم کوتاه و بلند داستانی نگذاریم که یاد و خاطره شهدا در جامعه کمرنگ شود.

وی افزود: آنچه مهم است این که در ترویج سیره شهدا و زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت در جامعه کوتاهی نکنیم، چه آن که اگر خدای ناکرده در این باره کوتاهی و سستی کنیم، شرمنده خون شهدا خواهیم شد و باید در پیشگاه الهی پاسخگوی غفلت ها و کم کاری های خود باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha