جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 949142
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
ریحانه آراسته

حوزه/ کتاب «ریحانه آراسته» اثر مژگان ثابتی طلبه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان نایین توسط انتشارات حکیم روز، به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، کتاب «ریحانه آراسته» اثر مژگان ثابتی، طلبه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان نایین در اسفندماه سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات حکیم روز، در ۱۶۰صفحه به چاپ رسیده است.

در این کتاب تمرکز نویسنده بر روی جمع آوری آیات و روایات مرتبط با موضوع آراستگی زن و تبیین دلایل و آثار آن بوده است. 

 از آنجا که انسان به اقتضای فطرت و طبیعتش میل به زیبایی دارد و به دنبال آراستگی است،  آیات قرآن و روایت معصومین علیهم السلام بر  مسئله ی آراستگی زنان تاکید فراوانی دارند.  زن به عنوان عضو مهمی از خانواده است اگر در بحث آراستگی افراط یا تفریط نماید باعث ایجاد آسیب های تربیتی در خانواده می‌شود. 

نویسنده در این کتاب سعی کرده  که با تبیین حقیقت آراستگی و بیان جایگاه آن در آیات و روایات و بصیرت افزایی و آگاه نمودن متدینین ‌در باب آراستگی در افزایش عفت زنان جامعه و تغییر دید جوانان گامی برداشته شود.

نویسنده در بخش اول این کتاب، به کلیات و مفهوم شناسی پرداخته است. در فصل اول که با عنوان کلیات است به تعریف و تبیین موضوع، اهمیت و اهداف موضوع پرداخته شده و در فصل دوم که با عنوان مفهوم شناسی است معانی لغوی و اصطلاحی کلیدواژه ‎ها بررسی شده است. بخش دوم نیز با عنوان آراستگی زن شامل سه فصل می‌باشد که در فصل اول آن به بررسی آراستگی زن در آیات و روایات و در فصل دوم آن دلایل آراستگی و در فصل سوم آثار آراستگی بررسی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha