شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست طلاب نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع انتخابات

حوزه/ نشست طلاب و فضلای نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد که با موضوع «نگاه فرصت محور به فضای مجازی با تأکید بر چگونگی ارتقای مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو در راستای گزینش دولت جوان حزب اللهی» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در جلسه طلاب و فضلای نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد که با موضوع «نگاه فرصت محور به فضای مجازی با تأکید بر چگونگی ارتقای مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو در راستای گزینش دولت جوان حزب اللهی» در مدرس امام خمینی (ره) مدرسه عالی فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال نعمت را بر ما تمام کرد و انقلابی را برای ما به پیروزی رساند که عصاره افکار ائمه اطهار (ع) بوده و امام راحل پرچم آن را به دست گرفت.

وی ابراز داشت: دشمن همانطور که توانست انحرافاتی را در گذشته ایجاد کند، امروز هم همچنان فعال است تا بتواند انقلاب ما را بر زمین بزند و ذره ای عقب نمی ایستد.

رئیس شورای سیاست گذاری قرارگاه حوزه انقلابی خاطرنشان ساخت: ابزارهای مورد استفاده دشمن هم فقط از نظر ظاهر تغییر کرده و در هدف و مأموریت خود، هیچ تغییری نداشته و امیدوارند که مردم را نسبت به نظام و انقلاب به یأس و ناامیدی برسانند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: ناکارآمدی اسلام واقعی در کشور، از برنامه های دشمنان ماست که از طریق فضای مجازی، نفوذ و ... وارد عمل شده و شبانه روز مشغول به فعالیت هستند.

سخنران این جلسه بیان داشت: یکی از مشکلات اکثر دولت ها در کشور، عدم حضور افراد متخصص در سرکار است که به همین دلیل، آسیب های بسیاری را شاهد بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار داشت: ایران اسلامی از نعمات بسیاری همچون معدن، نفت، گاز، کشاورزی و ... برخوردار است که شاید هیچ کشوری مثل ما نباشد، اما نتوانسته ایم مشکلات خود را با استفاده از ظرفیت های موجود در داخل حل نماییم.

وی ابراز داشت: امروز وزارت ارتباطات در توسعه زیرساخت ها بسیار خوب عمل کرده است؛ اما ورود آزادانه به این فضا مشکل ساز شده است؛ به این معنا که هر شبکه خارجی وارد این فضا شده و در حال جولان است.

رئیس شورای سیاست گذاری قرارگاه حوزه انقلابی خاطرنشان ساخت: امروز اینترنت پاک نیاز کشور ماست و باید برای آن برنامه ریزی درست انجام داد؛ شبکه ملی اطلاعات از ضروریاتی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشته و باید در کشور به مرحله اجرا برسد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حال حاضر، ولنگاری در فضای مجازی به حدی غیرقابل کنترل شده که خروجی حضور آزادانه برخی شبکه های اجتماعی خارجی در کشور ماست.

سخنران این جلسه بیان داشت: بخواهیم یا نخواهیم، مدیر اجرایی در کشور مهم است و باید برای انتخاب شخص اصلح در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کنیم؛ باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته و تلاش و کوشش دوچندان داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار داشت: امروز ضعف عملکرد مسئولان در داخل کشور بلاهای بسیاری را بر سر مردم آورده که باید با انتخابی درست در انتخابات ۱۴۰۰، از مشکلات موجود در کشور بکاهیم.

وی ابراز داشت: ما در گذشته آرزو داشتیم رژیم طاغوت ریشه کن شده و از بین برود و انقلاب به پیروزی برسد؛ پس باید قدردان این نعمت بود و برای احیای حقوق مردم و رفاه بیشتر آنان تلاش کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری قرارگاه حوزه انقلابی خاطرنشان ساخت: ظرفیت و توانمندی در داخل کشور زیاد است و باید از این فرصت ها استفاده کرد.

    

همچنین در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین غفاری به ایراد سخن پرداخت و گفت: انتظار از جمع نخبگانی این است که لایه هایی را ببینند که دیگران یا ندیده اند، یا کم دیده اند و یا بد دیده اند؛ پس بر این اساس به بیان مباحثی خواهم پرداخت.

وی اظهار داشت: یکی از سوالاتی که باید به آن بپردازیم این است که چرا باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم؟ مگر مشارکت حداقلی چه مشکلی را به وجود خواهد آورد؟ سوال دیگری که باید به آن بپردازیم این است که مشارکت حداقلی بدتر است یا انتخاب بد؟ سوال بعدی این است که وقتی توصیه و مأمور به گزینش دولت جوان حزب اللهی شده ایم، شخص رئیس جمهور باید جوان باشد و حزب اللهی یا دولت باید جوان و حزب اللهی باشد؟

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: نکته دیگری که باید به آن بپردازیم این است که آیا دوگانه مردم و حاکمیت درست است یا خیر؟ حال بعد از پذیرفتن درست بودن آن، روحانیت جزو مردم است یا حاکمیت؟ مردم ما را به عنوان نماینده حاکمیت می شناسند یا جزو خود می دانند؟ آیا ما باید مردمی باشیم یا جزو مردم هستیم؟

حجت الاسلام غفاری خاطرنشان ساخت: وقتی در انتخابات موظفیم اصلح را انتخاب کنیم، اصلح در مقابل صالح است یا در مقابل غیرصالح؟ همچنین نقش مردم در تداوم انقلاب کجاست؟ حضور حداکثری مردم در انتخابات، همچنان مقبولیت آفرین است یا مشروعیت ساز هم هست؟ نظر رهبر معظم انقلاب در این موضوع چیست؟

وی تصریح کرد: این مباحث جزو مسائلی است که باید در زمان انتخابات به آن بپردازیم و برای افرادی که به دنبال این سوالات هستند، پاسخ داشته باشیم تا انتخاباتی پرشور، حداکثری و با انتخابی مناسب در کشور اتفاق بیفتد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: مشارکت حداکثری امنیت ساز، تأمین کننده منافع ملی، انسجام ساز وحدت ملی و ... بوده و بسیار اثرگذار است.

    

اینترنت پاک نداریم | تاثیر رسانه بر مهره های نبرد انتخاباتی

حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: هر چه بردیم و باختیم، در زمین رسانه بوده است؛ کنشگر اصلی در مهمترین رویدادهای سیاسی کشور، منطقه و جهان، رسانه بوده است که باید جدی گرفته شود.

وی ابراز داشت: بر اساس تجربیات گذشته، فضای رسانه نقش ویژه ای در پیروزی یا شکست کاندیداها داشته و و در سال ۱۴۰۰ هم همینطور خواهد بود.

سردبیر خبرگزاری حوزه خاطرنشان ساخت: همه اقشار جامعه از رسانه تأثیرپذیر هستند و اگر می خواهیم در انتخابات ۱۴۰۰ تأثیرگذار باشیم، باید زمین بازی که "رسانه" است را بشناسیم.

صدرایی عارف تصریح کرد: امروز بیش از ۴۰ میلیون ایرانی، اکانت اینستاگرام دارند و این تعداد در سال ۹۶، بیست و شش میلیون نفر بوده اند که امروز به عدد ۴۰ میلیون رسیده است و این افراد اخبار خود را از این فضا می گیرند.

وی بیان داشت: متأسفانه مدیریت این فضا در دست ما نیست و در خارج از کشور مستقر است؛ اصلی ترین پلتفرم هایی که خانواده و حتی بنابر فرمایش رهبر انقلاب، نونهالان ما در آن هستند، در خارج از کشور بوده و مدیریت اصلی و سهام داران آن در دست یهودیان است.

سردبیر خبرگزاری حوزه اظهار داشت: البته این به آن معنا نیست که جریان انقلابی دست روی دست بگذارد؛ رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده اند که جوانان باید محاصره تبلیغاتی کنونی را بشکنند؛ کنشگری و ایمان به سنت های الهی دو موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.      

وی خاطرنشان ساخت: سید حسن نصرالله در جنگ ۳۳ روزه لبنان گفته اند اگر شبکه المنار نبود، پیروزی ضایع می شد که نشان دهنده اثر رسانه برای جریان حق است.  

سردبیر خبرگزاری حوزه تصریح کرد: موج سواری رسانه ای، استفاده از اشتباهات جریان انقلابی، امید جدی به نزاع داخلی جریان انقلاب و ... از مباحثی است که غرب گرایان به دنبال استفاده از آن در انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

 صدرایی عارف با اشاره به اینکه نباید فریب رسانه ای را بخوریم، اظهار داشت: در ایام انتخابات نظرسازی زیاد اتفاق می افتد و عمده نظرسنجی هایی که در کانال ها ارائه می شود، نظرسازی است؛ نه نظرسنجی؛ پس نباید اسیر نظرسازی ها شد.

سردبیر خبرگزاری حوزه ابراز داشت: همچنین نباید اسیر موج سازی جریان غرب گرا و دوقطبی سازی ها شده و باید از کانال های انبوهی که در ایام انتخابات برای تغییر در نظرات خریداری می شود، مراقبت کرد و روشنگری نمود.  

    مهندس نجات نیا، مشاور وزیر ارتباطات نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: بیش از ده سال است که رهبر معظم انقلاب دستور تأسیس شورای عالی فضای مجازی را داده اند که نشان دهنده ضرورت بحث فضای مجازی است که شورا همتراز شورای امنیت ملی، شورای انقلاب فرهنگی و ... است.

وی اظهار داشت: وظیفه اصلی وزارت ارتباطات، توسعه زیرساخت هاست که انصافا این وزارت در این موضوع موفق عمل کرده است.

مشاور وزیر ارتباطات ابراز داشت: مهمترین کلیدواژه ای که باید در ایام انتخابات به آن بپردازیم، مسئله تولید محتواست که از ضروریات است.

این کارشناس ارتباطات خاطرنشان ساخت: اگر فضای مجازی به اندازه تمام انقلاب اسلامی اهمیت پیدا می کند، پس حضور مثمرثمر در این عرصه نیز اهمیت پیدا کرده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

مهندس نجات نیا تصریح کرد: برخی کشورها در مسئله فضای مجازی خوب عمل کرده و پلتفرم هایی را طراحی کرده اند که جوابگو بوده و ما نیز باید به همین سمت حرکت نماییم.

وی بیان داشت: امروز ذائقه مردم به گونه ای تغییر کرده که نمی توان آنان را از فضای مجازی جدا کرد؛ اما باید تولیداتی در این عرصه داشته باشیم که بتوانیم اثرگذار باشیم.  

مشاور وزیر ارتباطات اظهار داشت: امروز نونهالان، نوجوانان و جوانان ما نیازمند تولید محتوای جدید هستند؛ اینکه به تولیدات قبلی خود قانع باشیم، موفقیت آمیز نخواهد بود و باید برای آن برنامه داشت.

    

اینترنت پاک نداریم | تاثیر رسانه بر مهره های نبرد انتخاباتی

حجت الاسلام امینی اطهر، نماینده طلاب بویراحمد نیز در این جلسه اظهار داشت: هر کجا انقلابی عمل کردیم و عملکرد مناسبی از خود به جای گذاشتیم، مردم تشویق شده اند و پای کار آمده اند؛ اما اگر غیرانقلابی عمل نمودیم، مردم ناامید شده و شاهد مشارکت حداکثری نخواهیم بود.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم شاهد حضور حداکثری مردم باشیم، باید بیانات رهبر معظم انقلاب را مطالعه نموده و نشر دهیم تا انتخابی اصلح از سوی مردم انجام شده و تحقق دولت جوان حزب اللهی را در پایان داشته باشیم.

نماینده طلاب و فضلای بویراحمد خاطرنشان ساخت: تمام جوانان و دغدغه مندان انقلاب باید در فضای مجازی داخلی و خارجی فعالیت داشته و مردم را به انتخاب اصلح و حضور حداکثری دعوت نمایند.

حجت الاسلام امینی اطهر تصریح کرد: باید نگاه مردم به سمت انتخاب شخص اصلح، کارآمد، جوان، انقلابی و حزب اللهی سوق داده شود.

مسئول دفتر قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب بیان داشت: امروز دیدگاه غربی در کشور رواج پیدا کرده که حاصل آن مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ... بوده و باید اشخاصی را سرکار بیاوریم تا نگاه آنان به داخل بوده و با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی مشکلات را حل نمایند.

نماینده طلاب بویراحمد اظهار داشت: کتاب های «اخلاق انتخاباتی» و «انتخاب صالحان» از کتاب های مناسبی است که می تواند در بصیرت افزایی برای مسئله انتخابات مثمرثمر باشد.

    

حجت الاسلام سجاد شهبازپور نیز در این جلسه اظهار داشت: رهبر انقلاب در سخنرانی روز عید مبعث در میان منویات خود، دو مأموریت امیدآفرینی و تواصی به صبر را به جوانان واگذار کردند.

وی با اشاره به وظیفه جوانان در این مأموریت رهبر انقلاب، ابراز داشت: جریان سازی، گفتمان سازی، اقناع سازی، باورسازی، تهییج گرایش مخاطبان، اجماع سازی و ... از جمله مباحثی است که جوانان می توانند بر اساس آن حرکت نمایند.

حجت الاسلام شهبازپور یادآور شد: جوانان باید به نحوی مباحث را برای مردم بیان کنند که متوجه حرکت رو به جلوی کشور شده و بدانند که حضور آنان در انتخاب شخص اصلح، اثرگذار است.

وی خاطرنشان ساخت: «انتخاب معیاری» بر اساس اهداف انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری از ضروریاتی است که جوانان، طلاب و ... باید به آن بپردازند.

حجت الاسلام شهبازپور تصریح کرد: «معرفی توصیفی» کاندیداهای اصلح، بدون «معرفی مصداقی» کاندیدا می تواند کمک حال باشد؛ چراکه بسیاری از جوانان از این موضوع که شخص خاصی را برای آنان مشخص کنیم، بیزار هستند.

   

ارائه دهنده بعدی این جلسه، حجت الاسلام نورالدینی بود و گفت: آمار شرکت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات های ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که مردم این استان، شرکت مناسبی در انتخابات ها داشته و حضور خوبی داشته اند؛ البته در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی شاهد کاهش حضور بوده ایم.

وی اظهار داشت: مربی گری، مهارت پروری و ... از ضروریاتی است که باید در موضوع انتخابات از آن استفاده نماییم.

حجت الاسلام نورالدینی ابراز داشت: تبیین نظرات و دیدگاه های امامین انقلاب در موضوع انتخاب اصلح از دیگر مباحثی است که باید به آن توجه بیشتری داشت.

وی خاطرنشان ساخت: نیازمند تشکیل تیم اندیشه ورز برای موضوع انتخابات هستیم تا بتوانند شبهات انتخاباتی را پایش کرده و پاسخ مناسب دهند.

    

اینترنت پاک نداریم | تاثیر رسانه بر مهره های نبرد انتخاباتی

همچنین حجت الاسلام انصاری اظهار داشت: برگزاری جلسات در موضوع انتخابات و عدم پیگیری مباحث ارائه شده در این نشست ها، باعث ضرر شده و به نتیجه نخواهد رسید.

وی ابراز داشت: گاهی برخی از افراد در جمع های گوناگون حضور دارند، اما بیان مناسبی نداشته و طلاب و فضلا می توانند کمک حال جوانان فعال باشند تا بتوانند در حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح کمک نمایند.

حجت الاسلام انصاری خاطرنشان ساخت: عدم توجه به انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری، می تواند ضررهای بسیاری را متوجه انقلاب، نظام، کشور و مردم نماید.

وی تصریح کرد: مفاهیمی که رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات بیان کرده اند همچون جوان، انقلابی، حزب اللهی و ... باید برای مردم تبیین شود تا بتوانیم انتخابی مناسب داشته باشیم.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: حضور فعال طلاب و فضلا در فضای مجازی و پاسخگو به شبهات باید تربیت شوند تا بتوانیم در مناسبت های گوناگون، حضوری مثمرثمر داشته باشند.

    

حجت الاسلام حجازی نیز در این جلسه اظهار داشت: «حاکمیت» و «فضای مجازی» دو مقوله بسیار مهم در مسئله انتخابات است؛ مردم درباره سیاست بسیار سخن می گویند؛ اما به حاکمیت اهمیت بالایی نمی دهند؛ اگر مردم متوجه شوند که حاکمیت علاوه بر امروز، بر آینده فرزندان آنان نیز اثر دارد، متوجه اهمیت آن خواهند شد.

وی ابراز داشت: اگر بتوانیم مردم را متوجه نماییم که حاکمیت تا کجای زندگی انسان ها اثر دارد، یقینا انتخابی مناسب تر خواهند داشت.

حجت الاسلام حجازی خاطرنشان ساخت: فضای مجازی از دیگر مباحث مهمی است که باید تبیین شود؛ پرداختن به حاکمیت در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دست به عصا راه رفت.

وی تصریح کرد: اطمینان به خبر، منطق خبر و ... از موارد مهم در انتشار اخبار در فضای مجازی است.  

حجت الاسلام حجازی بیان داشت: نقد محترمانه در فضای مجازی از مباحث ضروری است؛ حتی اگر مسئولی را قبول نداریم، باید منصفانه به نقد او بپردازیم و انصاف را رعایت نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ... IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    2 1
    مطالب خوبی بود...