جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ گردهمایی اساتیدمدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع)

حوزه/ گردهمایی اساتید مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام با حضور مدیر حوزه های علمیه و پخش پیام تصویری آیت الله مکارم شیرازی به حاضرین در این جلسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم گردهمایی اساتید مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام با حضور مدیر حوزه های علمیه، پخش پیام تصویری آیت الله العظمی مکارم شیرازی  در سالن جلسات این مدرسه علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام  محمدحسن گلی شیردار در ابتدای این مراسم گفت: در برنامه هایی که در حوزه ارتقای نهادهای علمی وجود دارد شاخص اول برنامه جامع است؛ دانشجویان پرتلاش، اساتید توانمند و وجود شیوه ها و روشمندسازی القای معلومات نیز دیگر شاخص های ارتقای نهادهای علمی به شمار می آیند.

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در همه این شاخص ها برنامه های خوبی دارند اما در روشمندسازی القای معلومات استاد نقش اساسی و ویژه دارد و می تواند در شکوفایی استعداد دانش پژوهان تأثیر مستقیم داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر اساتید و بانیان اصلی ارتقای حوزه های علمیه بتوانند کار جهادی انجام دهند قطعاً آنگاه است که می توانیم به ماندگاری ثمرات وجودشان امید داشت؛ هیچ گونه محدودیتی نباید برای ارتباط بین اساتید و طلاب وجود داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی سپس در پیام تصویری که به اساتید مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام داشت، با اشاره به مسائل مهمی که باید اساتید حوزه رعایت کنند گفت: یکی از آن مسائل این است که ان شاء الله به موقع سر درسشان باشند؛ دیگر اینکه نسبت به شاگردان دلسوزی کنند؛ دیگر اینکه اساتید رعایت شئون استادی خودشان کنند.

وی افزود: اساتید مخصوصاً مسائل اخلاقی را فراموش نکنند؛ حالا هفته ای یک جلسه یا در هر جلسه یک حدیث را بخوانند تا به هر حال کاری کنند که به وسیله احادیث پربار ائمه علیهم السلام از نظر اخلاقی هم طلاب سیراب شوند.

این مرجع تقلید جهان تشیع خاطرنشان کرد: دیگر اینکه سعی کنند مطالبی را که تدریس می کنند قبلاً مطالعه کافی نمایند و با مطالعه کافی وارد کلاس شوند تا شاگردان بهره مند گردند.

وی گفت: نکته دیگر این است که اساتید باید جواب سؤالات و اشکالات شاگردان را بگویند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: امیدوارم من هم بتوانم در درس اخلاق اساتید شرکت داشته باشم؛ چون کار اساتید عبادت است و این عبادت را باید غنیمت شمرده و شرایط آن را که خلوص نیت، پاکی دل و رعایت شئون آن است به جای آورند.

وی تصریح کرد: از همه شما اساتید محترم تشکر می کنم و خدمت همه شما عرض ارادت دارم؛ چون می دانم شما سربازان امام زمان هستید و باید به سرباز امام زمان احترام گذاشت.

آیت الله اعرافی در ادامه به ایراد سخن پرداخته و گفت: در واپسین ساعات ماه رجب هستیم؛ ماهی که همراه با سرمایه بزرگی برای رجبیون و فائزون بود.

وی گفت: خداوند برای افرادی که از این ماه بهره نبرده اند فرصت های دیگری قرار داده است؛ ما و شما به عنوان حاملان امانت الهی باید بیش از دیگران از این فرصت ها بهره مند گردیم تا دیگران را به سمت این فرصت ها فراخوانیم.

مدیر حوزه های علمیه افزود: حوزه یک نهاد اجتماعی، فکری و دینی است که قرن ها بر آن گذشته اما مانند یک درخت تنومند به حیات خود ادامه داده است.

در پایان این مراسم از حجت الاسلام والمسلمین غلامی استاد مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha