دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زمانی فرد

حوزه/ نشست اخلاق اداری مدرسه امام محمد باقر(ع) با حضور استاد حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست اخلاق اداری مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی زمانی فرد، استاد حوزه علمیه خراسان و کارکنان مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد در این نشست ضمن تبیین اصول خدمت‌گزاری برای کارکنان، تصریح کرد: اصل نخست، خدمتگزاری به برادران ایمانی مومن در مجموعه تحت فعالیت است و رهبر معظم انقلاب(حفظه الله تعالی) نیز بر مساله خدمتگزاری در فضای اداری و تکریم مراجعه کنندگان تاکیدات فراوانی داشته اند.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که مساله دوم در حوزه خدمت‌گزاری توجه اکید به مقوله عدالت است، خاطر نشان کرد: خداوند متعال در آیه ۹۰ سوره نحل «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ» اشاره به اقامه عدل داشته است و این عدالت اداری، باید در فضای کاری شما متجلی بوده و در ارتباطات اداری، عدالت را مدنظر داشته باشید.

وی با اشاره به ضرورت برخورداری از نظم و سازماندهی در مجموعه های اداری، ابراز کرد: در یک سیستم اداری همه فعالیت ها باید نظام مند باشد همانطور که در سیره پیشوایان دین نیز می بینید امام علی(ع) دستور به نظم داشته و در وصیت نامه خود به امام حسن(ع) نیز با اشاره به «اللَّهِ وَ نَظْمِ‏ أَمْرِکُمْ‏» اقامه عدل را طلب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد با بیان این که با عنایت به همین نظام مندی، شرائط اقتضا می کند کارها هر روز برای همان‌روز برنامه ریزی و  اجرا شود  و به فردا موکول نشود، عنوان کرد: باید در اخلاق اداری نظم به عنوان یک شاخه مهم مدنظر قرار گرفته و هیچ یک از تلاش‌گران کار امروز خود را به بهانه فردا، به تاخیر نیاندازند.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که اصل چهارم در مساله خدمت‌گزاری، قانون محوری بوده و سیستم های اداری می بایست پایبند و متکی بر قانون در همه بخش ها و حوزه های فعالیتی باشند، ابراز کرد: عبور از قانون در هر بخش اداره، موجب اختلال در یک سیستم نظام مند بوده و رفتار در حوزه ضوابط و مقررات یک ضرورت موکد است.

وی با اشاره به ضرورت تواضع و فروتنی در عرصه برخوردهای اداری، خاطرنشان کرد: خدمت‌گزاران در عرصه فعالیت های اداری می بایست در برخورد با ارباب رجوع تکریم آنان را مدنظر داشته و مبادا درگیر تکبر و غرور شوند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد ضمن اشاره به مصادیق این اصول در سیره و منش شخصیت های برجسته و بزرگ تاریخ، از خدمت‌گزاران در مجموعه های اداری خواست تا با اهتمام ویژه تری به فعالیت های اداری پرداخته و با تقید به این مبانی، در فضاهای اداری حضور پیدا کنند تا بتوانند ضمن انجام خدمت، در اعتلای روحی خویش نیز موثر باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha