جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ربانی

حوزه/ حجت‌الاسلام ربانی در اختتامیه دوره ضیافت اندیشه اساتید و اعضای هیات علمی سال ۱۳۹۹ به تبیین جایگاه اسلام در منطقه، نفوذ ویژه امام راحل(ره) و عظمت انقلاب اسلامی در فضای جهانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ربانی در اختتامیه دوره ضیافت اندیشه اساتید و اعضای هیات علمی سال ۱۳۹۹ به تبیین جایگاه اسلام در منطقه، نفوذ ویژه امام راحل(ره) و عظمت انقلاب اسلامی در فضای جهانی پرداخت.

وی با بیان این که در کشورهای مختلف بالغ بر ۸۰ مرکز علمی فرهنگی در حوزه مباحث علمی و معرفتی دائر شد که در حال حاضر بحث و پژوهش های علمی در آن فضاها برقرار است، گفت: بسیاری از غربی ها، معتقد به آن نبودند که می توان با جمع فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی در خصوص اسلام وارد میدان گفتگو و عمل شد.

رئیس موسسه شرق با بیان این که امروز این مهم در منطقه محقق شده و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای را در میان مردم جهان پیدا کرده است، ابراز کرد: راه اندازی بیش از ۲۷۰ شبکه ماهواره ای و هزاران سایت و کانال تبلیغ علیه انقلاب اسلامی، همه نشان از جایگاه و عظمت این پدیده برجسته در میان مردم جهان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان این که در سابقه بیش از ۱۵ سال حضور در کشورهای منطقه اذعان به آن یافته ایم که ظرفیت و استعداد بسیاری در دیگر کشورها برای دریافت معارف انقلاب وجود دارد، ابراز کرد: در ارتباط های روسای دانشگاه ها، آنان از ما می خواستند تا معنویت را حاکم و تلاش کنیم فرهنگ مهاجم از بین برود.

وی با بیان این که امروز بخش های زیادی از غرب به فرهنگ، دین و اعتقادات ما معترف و معتقدند چراکه فرهنگ اسلام آمیخته با عقلانیت، برادری، منطق و استدلال است، اظهار کرد: زمانی که امام راحل(ره) از دنیا رفت، شخصیت های بزرگ و روسای دانشگاه های کشورهای مختلف به جایگاه امام در ظهور انقلاب اسلامی اذعان داشتند و می نوشتند انسانی از دنیا رفت که می خواست جهان و تاریخ بشریت را تغییر دهد و این برای همه قابل تامل بود.

رئیس موسسه شرق خاطر نشان کرد: همه دنیا امروز معترف به جایگاه و عظمت و نفوذ والای انقلاب اسلامی در جامعه جهانی بوده و هستند و در همین راستا، باید از ظرفیت، استعداد و تشنگی وافری که در اقصی نقاط دنیا نسبت به معارف ناب محمدی و انقلاب اسلامی وجود دارد، با هدف سیراب نمودن ظرفیت ها استفاده کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha