سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
image-20210314141537-1.jpeg

حوزه/ مدیرعامل مؤسسه مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی گفت: سعی کردیم فعالیت های حمایتی خودمان را به سمت جامعه نخبگانی کشور براساس رهنمودهای رهبر انقلاب که فرمود: نخبگان سرمایه های نظام هستند و حمایت از آنها تبعیض نیست و...؛ ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین فخر روحانی در نشست خبری تشریح  فعالیت مؤسسه مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی انسانی که در قم برگزار شد، گفت: امروز یکی از فعالیت های مهم روحانیت در کنار تحصیل و فراگیری علوم دینی و تبلیغ و...، توجه به نیازمندان و حمایت از آنها است.

مدیر عامل مؤسسه مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی انسانی افزود: در همین مورد، رهبر انقلاب فرمودند« هدایت فکری، دینی، سیاسی و خدمات اجتماعی از جمله رسالت های مهم روحانیت است»؛ این امر سبب شد تا ما نگاه جدی تری به بحث حمایت از نیازمندان و ارائه خدمت به آنها داشته باشیم.  

وی بیان داشت: در ادامه یکی از مساجد پرتردد قم را برای این کار انتخاب و در قدم های بعدی اقدام به شناسایی نیازمندان در موارد مختلف کردیم و با کمک خیرین همه سعی ما این بود که مشکلات آنها برطرف شود.

این فاضل حوزوی ادامه داد: به مرور زمان سعی کردیم فعالیت های حمایتی خودمان را به سمت جامعه نخبگانی کشور براساس رهنمودهای رهبر انقلاب که فرمودند: نخبگان سرمایه های نظام هستند و حمایت از آنها تبعیض نیست و...؛ ببریم.

وی بیان داشت: وقتی سیره بزرگان دین را هم نگاه می کنیم آنها هم توجه ویژه ای به امور نخبگانی داشته اند و از آنها در موارد مختلف حمایت می کردند.

حجت الاسلام فخر روحانی گفت: بعد از هدف گذاری و ۳ سال مطالعه روی این مسئله، در ادامه طرحی برای حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی انسانی نوشته شد. در این طرح ما به مسائلی چون نیازهای پایه شامل سلامت جسم، معیشت و خانواده جامعه نخبگانی، خدمات اجتماعی آنها و مدیریت و امور نخبگانی، معرفی آنها به مراکز علمی و دانشگاهی توجه ویژه ای کردیم. این نیاز سنجی در ادامه سبب شکل گیری مجمعی با همین نام شد.

مدیر عامل مؤسسه مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی انسانی افزود: اما این مجمع همه سعی اش این بود که با سایر مراکز حوزوی که یکی از مأموریت های آنها حمایت از نخبگان علمی است تمایز هایی داشته باشد و مهمترین تفاوت ها، این است که این مجمع حامی همه نخبگان علمی طلبه و غیر طلبه در موضوع علوم اسلامی انسانی است و این حمایت ها هم خاص و ویژه می باشد. سعی این است مشکلات نخبگان به طور کلی در مسائل مختلف رفع شود تا از هر لحاظ بتوانند به نظام و جامعه خدمت علمی کنند.

وی بیان داشت: برای این تحقق این امر این مجمع در ابتدا تصمیم به شناسایی و رصد نخبگانی و گرفتن آمار این افراد از نهادهای مختلف گرفت و در قدم های بعدی اقدام به حمایت های مختلف معیشتی،  کمک های بلاعوض و مشاوره های تحصیلی و تربیتی و معرفی آنها به مراکز علمی و نهادهای کشور برای انجام فعالیت های علمی کند.

این فاضل حوزوی ادامه داد: همه تلاش ما اجرای طرح تکریم است و این امر تا کنون به خوبی صورت گرفته، چرا که تنها در سال ۹۹ این مجمع به کمک خیرین ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک مالی بلاعوض به این افراد داده است.

وی بیان داشت: در عرصه تولید اثر هم ۳۹ اثر نخبگان را حمایت و تولید و به کتاب و مقاله آنها را  منتشر و در قدم بعدی ۵ نوبت بسته های معیشتی به صورت گسترده در بین جامعه نخبگانی علوم انسانی و اسلامی توزیع شده است.

مدیر عامل مؤسسه مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی انسانی افزود: در امر مشاوره هم ۱۵۰ مورد صورت گرفته است و در آینده نزدیک هم به دنبال راه اندازی و ایجاد توسعه وقف و منابع پایدار و راه اندازی برای حمایت از نخبگان است و این کار هم به زودی صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: راه اندازی مشاغل خانگی، ارتباط با پژوهشکده هایی چون فقه نظام و دفتر تبلیغات و... و مراکز علمی دیگر از دیگر برنامه های ما خواهد بود.

این فاضل حوزوی ادامه داد: مانند همین مرکز در سایر استانها مانند تهران، کرمان،  خراسان هم راه اندازی و در حال فعالیت می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha