چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران در مراسم معارفه مدیر جدید مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی(ع) از تدوین تدوین سند چشم انداز ۱۴۱۴ حوزه تهران و کمک ۳ هزار طلبه جهادی به مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید مرکز تخصصی شیعه شناسی، اظهار کرد: حوزه علمیه در گام دوم نقش بسیار اثرگذاری را ایفا خواهد کرد، همان گونه که در گام اول و به ویژه قبل پیروزی انقلاب  و از زمان حرکت نهضت حضرت امام خمینی(ره) در سال ۴۲ نیز نقش اساسی داشت.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: حوزه علمیه نقش در همه مقاطع حساس قبل و بعد از انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع)، کمک به مردم نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در بلایا و حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و کرونا، طلاب و روحانیون جهادی نقش ماندگاری را در تاریخ ایران و حوزه های علمیه رقم زدند.

وی با ارائه آماری از فعالیت طلاب جهادی در عرصه های مختلف کمک رسانی به ملت شریف ایران، اظهار کرد: حدود ۳۰۰۰ نفر از طلاب و روحانیون جهادی تهران در سیل، زلزله و مقابله با کرونا به یاری مردم شتافتند و بدون کوچکترین چشم داشتی در این راه مقدس قدم برداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق اضافه کرد: طلاب و روحانیون علاوه بر فعالیت های جهادی،  در تالیف و نشر کتاب نیز کار فوق العاده ای انجام دادند و بالغ بر ۴۰ کتاب در پاسخ به شبهات تالیف و چاپ شده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اظهار کرد: توقع از حوزه علمیه بیش از این است و حوزویان باید در مسائل مختلف پرچم دار باشند.

وی با به تدوین اسناد جامع، سند چشم انداز، درختواره آموزشی حوزه های علمیه در دوره مدیریت آیت الله اعرافی، از تدوین سند چشم انداز ۱۴۱۴ حوزه علمیه استان تهران خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، دوره جدید مدیریتی حوزه علمیه تهران را  دوره «اقدام و عمل» اعلام کرد و گفت:  دوره زمان بالا بردن سطح کیفیت حوزه علمیه استان تهران است و در این بین مراکز تخصصی جایگاه ویژه ای خواهند داشت.

وی ادامه داد: اصلا فرصتی برای توقف نداریم. کرونا و بدتر از کرونا نمی تواند ما را از مسیر باز بدارد، لذا باید تلاش ها را در کنار هم قرار دهیم و برای توسعه رشته های تخصصی که از کارهای سنگین است، یکدیگر را یاری کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با با اشاره به راه اندازی انجمن های علمی در سطح استان، افزود: انجمن های علمی با تعریف خاص دانشگاهی و حوزوی تاسیس خواهند شد و  اولین انجمن، انجمن فلسفه است که با محوریت مدرسه علمیه مروی آغاز بکار خواهد کرد، چرا که فلسفه در حوزه علمیه تهران از قدیم الایام رونق داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران به توسعه دروس خارج در حوزه علمیه استان تهران اشاره کرد و گفت: توسعه دروس خارج و بخصوص دروس مورد نیاز نظام و حکومت اسلامی بصورت جدی پیگیری می شود. اولین درس خارج، فقه نظام ساز بود که با مسئولیت و پیگیری استاد رشاد شروع به کار کرده است.

وی یادآور شد: وقتی مقام معظم رهبری دو دیدار برای حوزویان تهران در نظر می گیرند باید به اهمیت حوزه علمیه تهران پی برد، چرا که حوزه علمیه تهران مهم است و می تواند محور حوزه های دیگر قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق تصریح کرد: باید حوزه علمیه استان تهران الگویی برای حوزه های دیگر استان ها باشد و این حوزه تهران علاوه بر کار اصلی خود، نگاهی هم به مسائل داخل کشور و جهان داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در ادامه با اشاره به ویژگی های مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی علیه السلام، اظهار کرد: مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی علیه السلام یکی از مجموعه های تخصصی است که توانسته طلاب مستعدی پرورش دهد و ان شاءالله با مدیریت حجت الاسلام کمیجانی بتواند در راستای اهداف مدنظر گام های اساسی تر را طی کند.

 در این مراسم با تقدیر از تلاش های حکم حجت الاسلام رشیدی مدیر پیشین مرکز تخصصی امام هادی(ع)، حجت الاسلام کمیجانی به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

گفتنی است، مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی(ع) تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با مجوّز رسمی شورای گسترش حوزه های علمیه تأسیس  شده است.

این مرکز در تهران خیابان گیشا (کوی نصر)، نرسیده به کوچه ی ۲۷  روبروی مسجد جعفری واقع شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha