جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در جمع نمایندگان طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: یکی از مباحث مهم امروز جامعه، مسئله انتخابات است که حضور حداکثری در انتخابات می تواند ضریب امنیت در جامعه را بالا ببرد؛ باید شخصی انتخاب شود که بتواند مبانی موجود در بیانیه گام دوم انقلاب را به مرحله اجرا رسانده و عملیاتی نماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در جلسه شورای سیاست گذاری قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب که در دبیرخانه مجمع برگزار شد، به آیه ۱۴۳ سوره بقره اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَ کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَکُونُوا شُهَداءَ عَلَی النَّاسِ وَ یَکُونَ الرَّسُولُ عَلَیْکُمْ شَهیداً .../ همان گونه (که قبله شما، یک قبله میانه است) شما را نیز امت میانه ای قرار دادیم (در حد اعتدال، میان افراط و تفریط) تا بر مردم گواه باشید و پیامبر هم بر شما گواه است ...».

وی ابراز داشت: غالب مفسران، امت وسط را امت میانه تفسیر کرده اند؛ به این معنا که این افراد، نه اهل افراط هستند؛ نه اهل تفریط؛ چراکه برخی از امت ها، اهل افراط و تفریط بوده اند و امت وسط، چنین خصیصه ای ندارند.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان ساخت: یکی از نشانه های امت وسط، ابهت علمی و معنوی است که می تواند اثرگذار بوده و حوزه های علمیه می توانند این نقش را داشته باشند.

این استاد حوزه تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده بی نظیر بود تا بتواند کرامت واقعی را به بشریت تعلیم و آموزش دهد و امام راحل نیز در این راستا بیان کرده اند: «من آمده ام سیادت و آقایی را به شما برگردانم».

سخنران این نشست بیان داشت: انقلاب به عنوان یک اتفاق بزرگ، فرصت بی نظیری را به وجود آورد؛ یعنی فرصت معرفی اسلام با تمام مؤلفه ها و شاخصه ها که این فرصت در دنیا وجود نداشت و فرصتی جهانی بوده است و همین فرصت سبب شده که مطالعات دینی در دانشگاه های دنیا، بازتعریف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی اظهار داشت: مطالعات مباحث دینی و اسلامی در ایران، از گذشته در دنیا وجود داشته و بررسی می کردند که فضلای حوزه به چه مسائلی می پردازند و یا به عنوان مثال چه تفاوتی میان مکتب نجف و قم وجود دارد و حتی کتاب های ما مورد بررسی آنان قرار می گیرد.

وی ابراز داشت: زمانی که ما در اروپا حضور داشتیم، نشست های گوناگونی را درباره مباحث اسلامی و قرآنی برگزار کرده و اروپاییان هم دنبال می کردند و ما در این جلسات، پاسخ شبهات آنان را می دادیم.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان ساخت: پدیده انقلاب اسلامی دارای سه رکن «اسلامیت»، «رهبریت» و «مردم» بوده و در رابطه با اسلامیت نظام، مباحث بسیاری مطرح است که یکی از آنان، قدرت حاکمیت اسلام است و مسئله بعدی، موضوع عدالت است که باید بر روی آن سرمایه گذاری زیادی انجام شود.

سخنران این نشست بیان داشت: همه ما باید جان خود را برای «اصل نظام» و «اصل هویت نظام» فدا کرده و برای ارتقاء و تحول جهانی برخاسته از این نظام، کوشش کرده و برای تحقق آن تلاش نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی اظهار داشت: ساخت معنویت های بدلی در سراسر دنیا و گسترش آن، در راستای مقابله با دین اسلام بوده و برای نابودی اسلام برنامه دارند.

وی ابراز داشت: یکی از مباحث مهم امروز، ارائه درست موضوع ولایت فقیه است؛ ولایت فقیه یک امر بدیهی و روشن است و باید به نحوی این مسئله را مطرح کنیم که همه فهم باشد.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان ساخت: حوزه باید از اصل ولایت، صیانت نمایند؛ چراکه تکلیف و رسالت جهانی بر عهده ما حوزویان است و اگر ما دفاع نکرده و تبیین عقلانی نداشته باشیم، از افراد دیگری انتظار نمی رود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از مباحث مهم امروز جامعه، مسئله انتخابات است که حضور حداکثری در انتخابات می تواند ضریب امنیت در جامعه را بالا ببرد؛ باید شخصی انتخاب شود که بتواند مبانی موجود در بیانیه گام دوم انقلاب را به مرحله اجرا رسانده و عملیاتی سازی نماید.  

سخنران این نشست بیان داشت: امروز غرب، سبک زندگی مدنظر خود را به همگان تحمیل می کند و ما باید جایگزین مناسب آن که اسلام ناب و معارف اهل بیت (ع) است را عرضه نماییم که اگر به درستی عرضه شود، مطابق با سخن خود اهل بیت(ع)، مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی اظهار داشت: امروز دنیا تشنه معارف ناب اهل بیت (ع) است و در خود آلمان ۲۷۰۰ مرکز اسلامی به صورت رسمی مشغول به فعالیت است؛ همچنین در انگلستان نیز بیش از ۲۷۰۰ مرکز اسلامی وجود دارد و در برخی از شهرهای اسلامی جمعیت مسلمانان از دیگران بیشتر است؛ همانند بروکسل بلژیک که ۵۶ درصد جمعیت آن، مسلمان است.

وی ابراز داشت: امروز متأسفانه برخی از شبکه ها به شدت به اهل بیت (ع) جفا کرده و وحدت را رعایت نمی کنند؛ ما وحدت را از کلام اهل بیت (ع) دریافت کرده ایم و متأسفانه یکی از راه های نفوذ غرب، همین شبکه هاست.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان ساخت: ترویج اختلاف در مذهب یکی از برنامه های دشمنان بوده و به رشد مسلمانان آسیب زده است.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز علمای مسیحیت حداقل به ۵ زبان مسلط هستند و با زبان مخاطبان خود با آنان صحبت می کنند و باید این مسئله در حوزه علمیه نیز پیگیری شود؛ البته کارهای خوبی انجام شده؛ اما باید تقویت گردد.

سخنران این نشست بیان داشت: در حوزه انقلابی باید بر روی تمام این مباحث کار شود تا بتوان گفتمان انقلاب را به جهان بین الملل معرفی نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به راه های تقویت حوزه انقلابی، اظهار داشت: حوزه علمیه قم باید در مسائل فقهی، مباحث دینی و دین پژوهی فعال تر بوده و در موضوعات گوناگون همچون اخلاقیات، اعتقادیات و ...، برجستگی های خود را نشان دهد.

وی ابراز داشت: سیاست زدگی برای حوزه یک آسیب جدی است؛ اما توجه به عرصه سیاسی بین الملل و توجه به مسائل مسلمانان و شیعیان در دنیا، از دیگر ضروریاتی است که همه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان ساخت: امروز بشر به دنبال برطرف نمودن نیازهای واقعی خود است و مکتب اهل بیت(ع) بدون شک تأمین کننده این نیازها در حوزه های گوناگون بوده و سخن آنان تمام شده است و آموزه های دینی می تواند نیاز آنان را مرتفع نماید.

این استاد حوزه تصریح کرد: دلمردگی، افسردگی، بی هویتی و ... از مسائلی است که در غرب زیاد است و اسلام می تواند این مشکلات را حل کند و محتوای آن در اسلام وجود دارد.

سخنران این نشست بیان داشت: اگر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و منابع غنی ما به زبان دنیا عرضه شود، می توانیم دنیا را فتح کنیم و قدرت اسلام ناب را به همگان نشان دهیم.

رئیس جمهوری انتخاب کنیم که بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کند

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب به ایراد سخن پرداخت و گفت: آیت الله رمضانی، از معتمدین رهبر معظم انقلاب است و فعالیت های مناسبی را در اروپا داشته و برنامه های خوبی را به اجرا درآورده اند.

وی اظهار داشت: بحمدالله ریاست مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز بر عهده ایشان است که مسئولیتی بزرگ و سنگین است و می توانیم شاهد ثمرات این مجمع در سطح بین الملل باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: امروز سالروز دیدار تاریخی نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴ است که ایشان در آن جلسه موضوع حوزه انقلابی را مطرح نموده و این افتخار شامل حال نمایندگان طلاب شد تا خطاب رهبر انقلاب درباره حوزه انقلابی به آنان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: پس از آن دیدار، طرحی با موضوع تعریف حوزه انقلابی، اهداف حوزه انقلابی، سیاست های حوزه انقلابی، بایدها و نبایدهای حوزه انقلابی تدوین و به تصویب شورای عالی حوزه های علمیه رسید و به مدیریت های استانی حوزه ابلاغ شد.

وی بیان داشت: همچنین روز گذشته طرحی را با عنوان «کادرسازی برای نظام» که از سوی مجمع نمایندگان طلاب تدوین شده بود، به آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه تحویل داده شد که در صورت اجرا، ثمرات بسیار زیادی را خواهد داشت.

 رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر ما واجب است و در این راستا قدم بر می داریم.

رئیس جمهوری انتخاب کنیم که بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کند

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب به ایراد سخن پرداخت و گفت: از آغاز فعالیت نماینده طلاب در مجمع نمایندگان طلاب، آنچه که خستگی را از تن نماینده بیرون می آورد، ملاقات با امام و رهبر خود است و خوشبختانه این توفیق در سال ۱۳۹۴ برای دور ششم مجمع نمایندگان طلاب رقم خورد و ان شاءالله به زودی مجددا این توفیق نصیب همه ما گردد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در آن دیدار، درددل ها و مطالبات خود را بیان کرده و فرمودند: «این حوزه باید انقلابی بماند» و از همان زمان، فعالیت ها در مجمع نمایندگان طلاب آغاز و مشورت ها با بزرگان حوزه انجام شد تا برنامه ها برای تقویت حوزه انقلابی آغاز گردد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: مراجع عظام تقلید نیز بالاتفاق سخنان رهبر معظم انقلاب را مورد تأکید قرار داده و آیت الله العظمی نوری همدانی در فیضیه و مصلای قدس قم در موضوع حوزه انقلابی به سخنرانی پرداختند.

عضو شورای سیاست گذاری قرارگاه حوزه انقلابی خاطرنشان ساخت: اگر امروز می بینیم شیخ زکزاکی به عنوان شاگرد مکتب امام راحل، هفت میلیون جمعیت را به خط کرده است و سید حسن نصرالله در لبنان و بدرالدین در یمن همین احوالات را دارند، به برکت انقلاب اسلامی است.

نماینده طلاب و فضلای همدان تصریح کرد: ما در مجمع نمایندگان طلاب برآنیم یک واژه از مطالبات رهبر معظم انقلاب بر روی زمین نماند و مطالبه گری خواهیم کرد تا این سخنان به مرحله اجرا و عمل برسد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: امروز مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی قابل تعمیم است و باید مطابق با آن حرکت کنیم؛ همچنین باید در مقابل نفوذی ها و خوارج داخلی ایستاده و نظام را برای همدلی و تقویت مستضعفان جهان پشتیبانی نماییم.

رئیس جمهوری انتخاب کنیم که بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کند

در ادامه، حجت الاسلام امینی اطهر، مسئول دفتر قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: دفتر قرارگاه حوزه انقلابی بعد از مأموریت ویژه رهبر انقلاب از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و قریب به سه ماه است که مسئولیت این دفتر، به بنده محول شده است.

وی ابراز داشت: در طول این مدت، ۹ نشست بصیرتی در دهه بصیرت و چهار نشست بصیرتی در دهه فجر انقلاب با حضور اساتید و متخصصان برگزار کرده ایم.

مسئول دفتر قرارگاه حوزه انقلابی یادآور شد: همچنین شش هیأت اندیشه ورز «آموزشی»، «پژوهشی»، «سیاسی»، «تبلیغی-فرهنگی»، «رسانه و فضای مجازی» و «اخلاق» در این قرارگاه راه اندازی و فعالیت های خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام امینی اطهر خاطرنشان ساخت: در طول مدت این سه ماه، قریب به ۸۰ نفر از نمایندگان طلاب در دفتر قرارگاه حوزه انقلابی در فیضیه حضور یافته و نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح نموده اند و همچنان نیازمند یاری نمایندگان طلاب هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha