چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جعفر دهقان

حوزه/ یک بازیگر گفت: متاسفانه در تولیدات نمایشی تلویزیون تصویری مناسبی را از خانواده ایرانی شاهد نیستیم.

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه پیرامون تولیدات نمایشی تلویزیون اظهار کرد: متاسفانه در تولیدات نمایشی تلویزیون، کمتر تصویری از خانواده ایرانی اسلامی را مشاهده می‌کنیم! در اکثر تولیدات آنچه که می‌بینیم متکی به فرهنگ غرب و تجمل گرایی و شیک پوشی است، سبکی که جایی در تفکر انقلابی و اسلامی ندارد.

 وی افزود: زمانی که کودکی خود را به یاد می آورم خانواده هایی را مشاهده می کنم که نسبت به مشکلات یکدیگر حساس بودند، اما متاسفانه چنین اتفاقی را در کارهای نمایشی امروز نمی بینیم. این اتفاق سبب شده تا مردم نسبت به هم غریبه شوند، چون به آنها از طریق سریال‌ها، آموزش نامناسب داده شده است.

بازیگر فیلم «حمله به اچ» " تاکید کرد: وابستگی ها در خانواده های ایرانی یک اتفاق خوب محسوب می شد چون هیچکس موقع مشکلات تنها نبود، ولی با فراگیر شدن وسایل ارتباط جمعی به ویژه فضای مجازی دیگر حتی صله رحم بین فامیل های نزدیک نیز از بین رفته است. نکته تاسف آورتر اینکه چرا تلویزیون باید با چنین فضایی همراه شود؟.

دهقان با بیان اینکه با تکنولوژی روز، مشکلی ندارد، متذکر شد: شاید اینگونه به نظر رسد که با فناوری روز مشکل دارم. اینگونه نیست مطمئناً، زیرا هر امکانی که برای زندگی انسان‌ها فراهم می‌شود در جهت رفاه و آسایش است، به شرطی که در ابتدا فرهنگ استفاده از آن ابزار آموزش داده شود، والا وضعیت همین خواهد شد که هم اکنون مبتلا به آن هستیم.

این بازیگر متذکر شد: این وظیفه رسانه ملی است که به مردم بیاموزد چگونه از فضای مجازی برای کمک به یکدیگر بهره برد. معتقدم اگر از این رسانه به درستی استفاده شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد ولی اکثر ما تنها عادت کرده‌ایم به حاشیه‌ها توجه داشته باشیم!

دهقان در پایان به پدر مادرها توصیه کرد: می خواهم به والدین بگویم که به فرزندان خود بیشتر توجه کنند، البته نه اینکه با دادن موبایل یا تبلت بخواهند او را راضی کنند، بلکه باید در ابتدا به آنها راه استفاده صحیح را بیاموزند تا مسیری که پیش روی آنها قرار میگیرد روشن باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha