دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موسسه قرانی

خاکساری با بیان اینکه اتحادیه موسسات قرآنی در استان اصفهان بودجه ندارد، گفت: در این زمینه درخواست داریم یکی از موقوفات قرآنی را برای تامین این درآمد اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف اصفهان، حسین خاکساری صبح امروز در نشستی با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به طرح ساماندهی و ارزیابی داروان قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه وبه تبع آن داوران در سطح استان اصفهان اظهار داشت: در این زمینه در هر شهرستان افراد را با همکاری اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان شناسایی و آزمون مورد نیاز را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بهتر است بخشی از فعالیت‌های قرآنی اوقاف به موسسات قرآنی واگذار شود، ادامه داد: در این زمینه ضروری است که هماهنگی بین اوقاف و موسسات قرآنی توسط اتحادیه موسسات قرآنی صورت گیرد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان اصفهان با بیان اینکه در وقف‌های قرآنی باید فرهنگ سازی لازم انجام شود، گفت: در این زمینه ضروری است که مبلغان دینی برای ترویج فرهنگ وقف قرآنی توجیه باشند و در این زمینه در اتحادیه موسسات قرآنی بخش مشاوره  راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه ضروری است موقوفات قرآنی در استان اصفهان فعال شود، ادامه داد: ضروری است برخی از بقاع در اختیار موسسات قرآنی قرار گیرد تا بقاع را فعال سازند و برنامه‌های خود را نیز در این فضا راه‌اندازی شود.

خاکساری با بیان اینکه در بحران کرونا با کمبود مکان برای برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن رو به رو هستیم، اضافه کرد: برای این امر می‌توان از ظرفیت بقاع متبرکه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اتحادیه موسسات قرآنی در استان اصفهان بودجه ندارد، گفت: در این زمینه درخواست داریم یکی از موقوفات قرآنی را برای تامین این درآمد اختصاص دهند.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان اصفهان با بیان اینکه برخی از خیران قصد کمک به موسسات قرآنی را دارند، ادامه داد: این خیران نیاز دارند که نامه‌ای از اوقاف برای معافیت مالیاتی نیز دریافت کنند.

خاکساری با بیان اینکه ضروری است اتحادیه موسسات قرآنی در استان اصفهان معرفی شود، گفت: در این زمینه می‌توان از ظرفیت ادارات اوقاف در همه شهرستانها استفاده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha