یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار اساتید

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده در جلسه ای با مدیر مدرسه عالی سطح چهار و مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه خراسان، گفت: معتقدیم امروز فقیه و مجتهد به تنهایی نمی تواند پیش برود و همان طور که یک طبیب دستیارانی دارد، فقیه هم باید دستیاران پژوهشی و علمی داشته باشد و این یک ضرورت حتمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نوروزی، مدیر مدرسه عالی سطح چهار و مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری، با حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده، رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی در این دیدار ضمن تقدیر از مدیر حوزه علمیه خراسان، موضوع شناسی در فقه را یک ضرورت قلمداد و عنوان کرد: مسئله موضوع شناسی چه در قدیم و چه زمان کنونی یکی از ضرورت های فقه است و در زمان کنونی چون مسائل بیشتری بوجود آمده است لذا نیاز به موضوع شناسی در احکام ضرورت بیشتری پیدا می کند.

وی با بیان این که مسئله استحاله که امروزه در موارد بسیاری همچون دارو، مواد غذیی، آرایشی و ... مطرح شده و به عنوان مبتلا به جامعه اسلامی نیز هست، نیازمند یک موضوع شناسی دقیق می باشد، ابراز کرد: با توجه به همین ضرورت است که امروزه معتقدیم فقیه و مجتهد ما به تنهایی نمی تواند پیش برود و همانطور که یک طبیب دستیارانی دارد، فقیه ما هم باید دستیاران پژوهشی و علمی در این زمینه داشته باشد و این یک ضرورت حتمی است.

رئیس ستاد ترویج احکام دین ضمن استقبال خوبی که در زمینه موضوع شناسی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در زمینه موضوع شناسی ما آمادگی کامل داریم تا تجربیات و برنامه های خود را در راستای تقویت دروس خارج فقه حوزه علمیه خراسان در اختیار این حوزه قرار دهیم و هرگونه تعامل در این زمینه را وظیفه خود می دانیم.

در ابتدای این دیدار مدیر مدرسه عالی سطح چهار حوزه علمیه خراسان ضمن ارائه گزارشی از برنامه مدرسه سطح چهار و اقدامات این مدرسه بر تعامل بیشتر حوزه علمیه قم و خراسان و استفاده از ظرفیت های این دو حوزه تاکید کرد و خواستار تفاهم بیشتر در راستای ترویج مباحث موضوع شناسی در حوزه علمیه خراسان شد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha