یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: قرآن کریم فقط برای خواندن و ثواب نیست، بلکه کتاب زندگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز در جمع کارکنان این اداره کل به مناسبت اعیاد شعبانیه، گفت: سال ۱۴۰۰، سال بسیار زیبایی است و برای آن، همین بس که هم آغاز و هم پایان آن مصادف با میلاد امام عصر (عج) خواهد بود. 

وی افزود: در سال جدید، دو عید شعبان خواهیم داشت که امیدواریم تا این سال پربرکت، سال ظهور امام مهدی قائم (عج) باشد و چشمانمان منور به نور ایشان شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: روزهایی که در آن قرار داریم، افتخار بزرگی برای ما رقم زده و زیر علم امام حسین (ع) مزین به عنوان روز پاسدار و بزرگداشت یاد و خاطره تمام پاسداران اسلام و انقلاب اسلامی ایران به خصوص پاسداران عظیم القدری است که جان دادند تا ایران اسلامی عزتمند بماند. 

وی با تبریک این روز معنوی به تمامی آزادگان، سرافرازان و جانبازان ایران اسلامی، اظهار کرد: اکنون که سال ۹۹ به پایان رسیده و در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، باید توجه به ماه شعبان در اولویت باشد. 

حجت الاسلام حسینی در خصوص مناجات شعبانیه امیرالمومنین(ع) گفت: قرائت و خواندن این دعا بسیار مورد تاکید علما قرار گرفته است. 

وی متذکر شد: بر خلاف نظر برخی افراد، بیش از ۸۰ درصد معارف اهل بیت (ع) در دعاها و زیارت‌ها است. روایات‌ها تنها در اثر پرسش و پاسخ به وجود آمده‌اند اما دعاها و مناجات، مثلا نجوای امام علی (ع) با پروردگار متعال، همان اندرون و بعد باطنی را شرح می‌دهد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که قرآن کریم فقط برای خواندن و ثواب نیست، بلکه کتاب زندگی است، اظهار کرد: از طریق مناجات، با نحوه گفت‌وگو با خدا آشنا می‌شویم و در واقع امام (ع) به ما یاد می‌دهد که چگونه با خدا صحبت کنیم. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha