جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهمترین اخبار حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ نشست هم‌اندیشی مسئولین حوزه علمیه خوزستان پیرامون سخنان رهبر معظم انقلاب، با موضوع «چگونگی ترویج و عملیاتی سازی زنجیره تواصی به‌حق و صبر در بین آحاد جامعه» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست هم‌اندیشی مسئولین حوزه علمیه خوزستان پیرامون سخنان رهبر معظم انقلاب، با موضوع «چگونگی ترویج و عملیاتی سازی زنجیره تواصی به‌حق و صبر در بین آحاد جامعه» برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان و همچنین حجج‌اسلام «علیرضا مالکی، مدیر مدرسه بقیه‌الله (عج) اهواز»، «مهدی علیزاده، معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان»، «محمد بزرگیان، مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه خوزستان» و «صادق سلیمانی فر، استاد حوزه علمیه خوزستان» حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، تواصی را یکی از اجزاء اصلی تشکیل تمدن اسلامی دانست و اظهار داشت: تواصی از زیربنایی‌ترین دستورات اسلامی است که هم جنبه فردی وهم جنبه اجتماعی دارد و منظور رهبری از تواصی در فرمایشات اخیرشان جنبه اجتماعی آن است.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام صادق سلیمانی فر، استاد حوزه علمیه خوزستان به بیان راهکارهای دشمن برای قطع زنجیره تواصی به‌حق و صبر پرداخت و ابرازداشت: ترویج تساهل و تسامح و بی‌خیالی افراد جامعه نسبت به همدیگر، ترویج تفکر پلورالیسم دینی (کثرت‌گرایی یعنی همه افکار و عقاید حق هستند و چیزی بنام باطل نداریم)، ترویج شهوات و خوش‌گذرانی و ترسیم آرمان‌های دروغ و کوچک برای جوانان( وقتی آرمان‌های جوانان کوچک شد همت آن‌ها نیز کاهش می‌یابد) ازجمله راهکارهای دشمن برای قطع زنجیره تواصی است.

در بخش دیگر این نشست، حجت‌الاسلام علیرضا مالکی، مدیر مدرسه بقیه‌الله(عج) اهواز، بابیان اینکه قطع زنجیره تواصی به معنای بی‌خیالی و ناامیدی در جامعه است بیان داشت: ضرورت دارد کار ادامه‌داری را برای موضوع چگونگی ترویج و عملیاتی سازی زنجیره تواصی به‌حق و صبر در بین آحاد جامعه تعریف کرده و تشکیلات و سازمانی را برای این موضوع تهیه کرد.

در انتهای این نشست حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه خوزستان، جریان تواصی را زنجیره محافظت مؤمنانه دانست و گفت: چنانچه تواصی به‌حق و صبر به همراه بصیرت در یک جامعه وجود داشته باشد آن جامعه به‌آسانی دستخوش تحرکات نخواهد شد ولی چنانچه جزیان تواصی که زنجیره محافظت مؤمنانه است قطع شود خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای جامعه به همراه خواهد داشت.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha