جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیر حاتمی در دیدار نوروزی با خانواده شهید فخری‌زاده

حوزه/ وزیر دفاع گقت: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند، راه شهید دکتر فخری‌زاده با قدرت ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع امروز با حضور در منزل دانشمند شهید محسن فخری‌زاده با خانواده معظم این شهید بزرگوار دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیر حاتمی در این دیدار با گرامیداشت نام و یاد شهید دانشمند هسته‌ای و دفاعی محسن فخری زاده و همچنین شهدای والامقام انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیشرفت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون رشادت، جانفشانی و ایثارگری‌های شهدا و همچنین صبوری و ایستادگی خانواده معظم شهدا و در نهایت بصیرت و آگاهی ملت بزرگ ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف است.

امیر حاتمی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند، راه شهید دکتر فخری‌زاده باقدرت ادامه خواهد یافت و پیگیری‌های جدی جهت تحقق کامل تلاش‌های علمی و فنی این شهید برجسته در تمامی حوزه‌ها که بدان‌ها اشتغال داشته است دنبال می‌شود که در همین راستا رونمایی از واکسن ایرانی «فخرا» نمونه‌ای از این تلاش‌های ناتمام او بوده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید دکتر محسن فخری‌زاده همواره آماده و مهیا برای نیل به فیض عظیم شهادت بود تصریح کرد: مجاهدان واقعی همچون سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید محسن فخری زاده و شهید سپهبد صیاد شیرازی و … همواره کسب توفیق شهادت فی سبیل الله و فنای فی الله را خالصانه از درگاه خداوند متعال مسئلت نموده‌اند و خداوند متعال نیز این پاداش الهی را به پاس تلاش مجاهدانه شان نصیب آنان کرده است.

امیر سرتیپ حاتمی بر عزم جدی نظام اسلامی بر مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت تاکید کرد و افزود: دشمن پلید و جنایتکار بداند اگر دست ناپاکشان به خون پاک و مطهر فرزند برومند ایران اسلامی و چهره ممتاز و برجسته علمی کشور آلوده شد قطعاً پاسخ این رفتار ننگین خود را خواهند دید و ملت بزرگ ایران اسلامی تقاص این اقدام ددمنشانه را پس خواهد گرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بابیان اینکه شهید دکتر محسن فخری‌زاده با تلاش خالصانه، مجاهدت و پشتکار وصف ناپذیر در گمنامی و به دور از هیاهو به پیشرفت و ترقی ایران می‌اندیشید گفت: ملت بزرگ ایران به دلیل ماهیت فعالیت‌های دفاعی شهید والا مقام از اقدامات ارزنده، ماندگار و حیاتی ایشان بی اطلاع بودند، اما دشمنان قسم خورده نظام اسلامی که همواره در پی نابودی این ملت و ایجاد توقف در پیشرفت‌های خیره کننده این کشور هستند در پی فرصتی برای حذف این دانشمند متعهد و فرهیخته لحظه شماری می‌کردند.

امیر سرتیپ حاتمی تهیه و ساخت کیت تشخیص کرونا در آغازین روزهای شروع کووید - ۱۹ در ایران را از دیگر اقدامات این شهید در سپند بر شمرد و گفت: دستیابی به موفقیت آغاز فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا، ثمره تلاش خستگی ناپذیر شهید دکتر محسن فخری زاده و همکاران پر تلاش شان در «سپند» بود که با تزریق این واکسن به فرزند برومند ایشان امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این کار تحقیقاتی به نتایج مطلوب رسیده و ملت بزرگ ایران از آن متنفع شوند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز در این دیدار با تجلیل از مقام شامخ شهید دکتر محسن فخری زاده ایشان را شخصیتی عالم، پرتلاش، نوآور و عاشق به ملت و ولایت دانست و افزود: در ملاقات‌هایی که با شهید دکتر فخری زاده داشته‌ام ایشان را علاقه مند به معارف و علوم قرآن و فلسفه علم دیدم که در پی کشف حقایق علمی از قرآن کریم بود.
وی با بیان اینکه با حمایت و پشتیبانی وزیر دفاع طرح‌ها و پروژه‌های علمی سپند با جدیت هرچه تمام تر در حال پیگیری است گفت: در همین زمینه نیز با موافقت مجلس شورای اسلامی بودجه این سازمان به منظور تحقق برنامه‌های دفاعی سه برابر شده که می‌تواند منشاء تحولات ارزشمندی باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تلاش دشمنان در ناکام ساختن ملت بزرگ ایران اسلامی را بی فایده دانست و تصریح کرد: بیش از چهار دهه ایستادگی، مقاومت و خودباوری موجب شده است امروز ملت سرافراز ایران اسلامی به جایگاه ارزنده و واقعی خود در منطقه و جهان دست یابد.

حجت‌الاسلام آقاجانپور ابراز امیدواری کرد: جوانان با انگیزه، برومند و حق طلب ایران اسلامی راه شهیدان فخری زاده‌ها را با قدرت هر چه تمام تر ادامه خواهند داد و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد تربیت صدها فخری زاده خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha