شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ دیدار رییس جهاد دانشگاهی استان خوزستان با رییس شورای حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ دکتر علوی در دیدار آیت الله موسوی جزایری، از طراحی و تولید دانش فنی ۱۲ هزار قطعه مورد نیاز صنایع خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دکتر سید علیرضا علوی، رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان،  با آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر علوی به ارائه گزارشی از عملکرد جهاد دانشگاه خوزستان پرداخت و اظهار داشت: از دهه هفتاد تابه‌حال همواره جهاد دانشگاهی استان از نظر تنوع فعالیت‌ها جزء سه جهاد دانشگاهی برتر کشور بوده و در چند سال اخیر همواره رتبه‌ی اول بین خوزستان و خراسان رضوی در حال جابجایی بوده است. همچنین از نظر تعداد نیروی انسانی در حال حاضر جهاد دانشگاهی استان با ۵۰۰ نیرو و ۷۰ عضو هیئت‌علمی، بزرگ‌ترین جهاد دانشگاهی کشور است.

وی افزود: مأموریت اول جهاد دانشگاهی خوزستان، پژوهش و فن‌آوری بوده که در این زمینه توانستیم دانش فنی ۱۲ هزار قطعه مورد نیاز صنایع  استان  را طراحی و بومی‌سازی کرده و آن را به یک کتابچه تبدیل و در اختیار صنایع قرار دهیم.

در ادامه این دیدار، آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان ضمن تشکر از عملکرد جهاد دانشگاهی استان، گفت: خدا را شاکریم که جهاد دانشگاهی عملکرد بسیار قابل قبولی داشته و این سازمان بسیار بروز و فعال بوده و در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در ادامه به وضعیت اسفناک استان درزمینهٔ پارک علم و فن‌آوری و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و ابراز داشت: در استان‌های مختلف کشور پارک‌های علم و فن‌آوری و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده و عملکرد بسیار مناسبی دارند، ولی متأسفانه خوزستان آن چنان که بنده اطلاع دارم در این زمینه بسیار ضعیف است.

وی در پایان گفت: شتاب بخشی به حرکت کاروان علمی استان خوزستان باید در اولویت کار جهاد دانشگاهی قرار گیرد.
 

طراحی دانش فنی ۱۲ هزار قطعه مورد نیاز صنایع خوزستان

طراحی دانش فنی ۱۲ هزار قطعه مورد نیاز صنایع خوزستان

طراحی دانش فنی ۱۲ هزار قطعه مورد نیاز صنایع خوزستان


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha