پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصباح

حوزه/امام جمعه سی سخت در بحران زلزله در حمایت از حیات وحش اقدامی جالب توجه انجام داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ از شهر سی‌سخت به عنوان نگین انگشتری جنوب و جنوب غربی کشور یاد می‌شود شهری که در دل کوهستان سر به فلک کشیده دنا با ۴۰ قله بالاتر از ۴۰۰۰ متر قرار گرفته و یکی از شهرهای مهم گردشکری و توریستی کشور در این منطقه جغرافیای به شمار می‌رود.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از مناطق مهم حفاظت شده کشور به شمار می‌رود که گونه‌های نادر گیاهی و جانوری در آن زندگی می‌کنند و همین موجب شده تا شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا  جایگاهی دو چندان در جنوب کشور داشته باشد.

متاسفانه با زلزله اخیر ۲۹ بهمن سال گذشته این شهر تا حدود زیادی تخریب شد و سی‌سخت که روزگاری محل حضور گردشگران و مسافران زیادی در فصول مختلف سال بود، اکنون به دلیل هجمه زلزله و کرونا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصر مصباح، امام جمعه شهر سی‌سخت که هم در میدان مبارزه با کرونا و هم رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان زلزله به صورت میدانی و جهادی پای کار بود، این بار نیز بانی و سبب خیر شد و البته اقدامی جالب توجه و فرهنگ ساز انجام داد.

امام جمعه سی سخت در اقدامی یک بچه بز کوهی را که از گله جدا شده و رو به سوی شهر آورده بود را با دعوت از مسئولان محیط زیست شهرستان دنا تحویل یکی از محیط بانان داد تا به چرخه محیط زیست برگردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    واقعا !!!