چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تولید

حوزه/ چندین سال است که شعار سال توجه به مسائل اقتصادی است، به این دلیل که کلید حل مشکلات کشور و راه مقابله با تحریم‌های دشمن همین تولید و توجه به آن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اولین نماز جمعه در سراسر استان همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. در ادامه به مهمترین موضوعات مطرح شده توسط ائمه جمعه اشاره شده است:

مشکلات کشور ناشی از سو مدیریت ها است

حجت الاسلام احد آزادی خواه، امام جمعه موقت ملایر با اشاره به نامگذاری سال جدید، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بار دیگر به مسئله تولید در سال جدید تاکید کردند که نشان از اهمیت ویژه این امر در کشور دارد.

وی به مهمترین ثمرات توجه به تولید اشاره و بیان کرد: اشتغال، از بین رفتن فقر، برطرف شدن خرده بزه‌های اجتماعی و طلاق، کاهش اختلافات خانوادگی و بزرگ شدن سفره‌های مردم، از مهمترین ثمرات توجه به تولید است.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه انقلاب ما با قدرت به یک درخت تنومند تبدیل شده است، تاکید کرد: دشمن از هیچ اقدامی در این سال‌ها برای ضربه زدن به انقلاب دریغ نکرده، اما به برکت حضور به موقع مردم در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده است.

وی، سوء مدیریت را مهمترین دلیل مشکلات امروز کشور دانست و گفت: ما بیش از ۲۰۰ هزار شهید داده‌ایم و انقلاب ما با خون آنان به درختی تنومند تبدیل شده و اگر مشکلی در کشور وجود دارد، مهمترین دلیل آن سوء مدیریت‌هایی می‌باشد که سبب ایجاد صفوف مرغ و روغن شده است.

حجت اسلام آزادی خواه با تبریک میلاد امام زمان(عج) با تاکید بر اینکه امروز زمینه سازی برای ظهور وظیفه همه ماست، گفت:  اولین و مهم ترین اقدام برای ظهور حضرت حجت(عج) ایجاد عدالت در جامعه است.

وی در ادامه با تاکید بر کم کاری دولت در بحث اقتصاد، تاکید کرد: امسال سال انتخابات است و مردم می‌توانند در این زمینه با انتخاب اصلح به رفع این مشکل کمک کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آینده انقلاب اسلامی ایران روشن است، مطرح کرد: مردم با مشارکت در انتخابات و حضور پرشور پای صندوق‌های رأی و با انتخاب یک رییس جمهور انقلابی، می توانند برای آینده کشور تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: برابر قانون، بیش از ۹۶ درصد بودجه کشور در اختیار دولت‌ها است که با انتخاب اصلح، می توان نقش مهمی را در آینده کشور داشت.

هرکس دغدغه پیشرفت ایران را دارد، انتخابات امسال را سرنوشت ساز بداند

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند نیز با بیان اینکه راه مقابله با تحریم‌ها تولید بیشتر، توجه به داخل و رسیدن به مسایل معیشتی مردم است، اظهار داشت: نباید منتظر آمریکایی‌ها باشیم تا تحریم‌ها را بردارند، چرا که هیچ وقت این کار را نخواهند کرد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار امسال توسط مقام معظم رهبری، یادآور شد: اتکا به نیروهای خودی راه حل خنثی کردن تحریم ها است، موضوعی که شعار امسال نیز بر اساس همین سیاست می‌باشد.

امام جمعه نهاوند افزود: چندین سال است که شعار سال توجه به مسائل اقتصادی است، به این دلیل که کلید حل مشکلات کشور و راه مقابله با تحریم‌های دشمن همین تولید و توجه به آن است.

وی با اشاره به اینکه باید موانع تولید برداشته شود و پشتیبانی ها از تولید در همه عرصه ها انجام شود تا تولید رونق پیدا کند، مطرح کرد: هم دولت، هم مجلس و هم مردم موظف هستند در جهت رونق و افزایش تولید گام بردارند، موضوعی که مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: هرکس دغدغه پیشرفت ایران و عزت این کشور را دارد باید انتخابات امسال را سرنوشت ساز بداند و حضور فعالی در این عرصه داشته باشد.

دولت حق ندارد مجدداً با طرح لغو تحریم، اقتصاد را بلاتکلیف بگذارد

حجت الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان نیز در خطبه های امروز با اشاره به شعار امسال، یادآور شد: برای تحقق شعار سال جاری نه تنها دولت و سایر مسئولان باید پا در رکاب باشند، بلکه همه اقشار مختلف مردم از هیئت امنای مساجد و خیریه های مردمی گرفته تا نهادهای انقلابی وظیفه مهمی بر عهده دارند و این مهم با تعاون و همکاری شدنی است.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری مبنی بر اینکه رئیس جمهور آینده باید تازه نفس باشد، تصریح کرد: به جاست تا جریان‌ها و فعالان عرصه سیاست کشور، نامزدی تازه نفس و جوان معرفی و از چهره‌های تکراری اجتناب کنند.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه دولت حق ندارد مجدداً با طرح لغو تحریم، اقتصاد را بلاتکلیف بگذارد، اظهار داشت: گره زدن اقتصاد کشور به تحریم‌ها خیانت بزرگی محسوب می شود، چرا که ۹۶ درصد بودجه کشور در دستان دولت است.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به دوره های قبلی ریاست جمهوری، یادآور شد: با مشاهده دوره های قبلی متوجه می شویم که دولت ها چه اختیارات گسترده‌ و وسیعی داشته و دارند و به طور عمده نیز امکانات حکومتی بسیاری در اختیارشان بوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان نظام با شعار مهندسی انتخابات تصمیم گرفته اند تا افراد ناصالح را وارد انتخابات کنند، گفت: اینجاست که می طلبد شورای نگهبان طبق قانون افراد دارای صلاحیت را تأیید و افراد ناصالح را رد کند.

مردم مهاجران پیگیر وعده های استاندار همدان هستند

حجت الاسلام مهدی عالمی، امام جمعه شهر مهاجران در خطبه های این هفته با اشاره به سفر قبل از عید استاندار به مهاجران، اظهار داشت: قول‌هایی در این سفر از جمله وعده راه اندازی درمانگاه ۱۶ ساعته در مهاجران که قرار بود قبل عید راه اندازی شود، داده شده که تا کنون عملی نشده است.

وی افزود: تبدیل مهاجران به بخش، تکمیل سالن ورزشی، خروج مهاجران از بن بست و تعیین تکلیف شهرک صنعتی مهاجران از دیگر وعده‌های استاندار است که مردم مهاجران مصرانه خواهان پیگیری همه مسئولین شهری و شهرستانی جهت تحقق این وعده‌ها هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha