پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تیراندازی در فروشگاهی در کلرادو و نگرانی‌ها از بالا گرفتن اسلام‌هراسی  

حوزه/ بعد از افشای نام تیرانداز فروشگاهی در منطقه بولدر در کلرادوی آمریکا، و اینکه او نام مسلمان داشته است، نگرانی‌هایی از بروز اسلام‌هراسی در جامعه میان مسلمانان بالا رفته که باعث بسته شدن موقت مرکز اسلامی گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cpr، افشای نام تیرانداز فروشگاهی در شهرداری بولدر در شهر کلرادوی آمریکا در حمله روز دوشنبه هفته گذشته و اینکه نام وی اسلامی بوده، بار دیگر باعث بالا گرفتن نگرانی‌هایی در میان اعضای جامعه اسلامی شده است.

ترس از واکنش‌ها به این حمله پس از تیراندازی گسترده در بولدر در روز دوشنبه، مرکز جامعه مسلمانان این شهر را مجبور به اقدامات احتیاطی امنیتی، از جمله تعلیق موقت مراسم نماز روزانه کرده است.

تریسی اسمیت با مرکز اسلامی بولدر در جلسه شورای شهر در روز چهارشنبه گفت: کسی که ۱۰ نفر را در فروشگاه کینگ اسپورز در بولدر قتل رساند نماینده جامعه مسلمان نیست. او نماینده اسلام نیست. او فقط یک اسم مسلمان دارد.

اسمیت گفت: نام مظنون، احمد العلوی العیسی بار دیگر احساسات ضدمسلمانی را در جامعه برانگیخته است. معلوم نیست که العیسی اصلا دینش اسلام باشد یا هیچ مدرکی که او به طور خاص به اسلام پایبند بوده یا نه وجود ندارد.

وی گفت: من با برخی از کسانی که از ترک خانه می‌ترسند صحبت کرده‌ام.

وی افزود: از دیگران شنیده‌ام که روز پیاده‌روی خودشان را در خیابان تغییر داده‌اند یا زنانی را می‌شناسم که از داشتن حجاب در اماکن عمومی یا مردانی که به خاطر داشتن ریش، احساس ناامنی می‌کنند و نگران‌ هستند که با تهدیدهای شدید مواجه شوند.

اسمیت گفت که جامعه او می‌خواهد تمرکز خود را بر روی مراسم عزای از دست رفتگان بگذارد و  مرکز اسلامی بولدر طی هفته گذشته پشتیبانی گسترده‌ای دریافت کرده است.

گفتنی است با توجه به جوّ ناامن علیه مسلمانان، مشخص نیست که چه زمانی خدمات این مرکز اسلامی  از سر گرفته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha